اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1400 - 12:36   |   کد مطلب: 35240
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید شخص یا رسانه ای به وکالت از دولت یا تیم مذاکره کننده و یا طرف های آمریکایی و اروپایی بخواهد در رسانه ها وعده های غیر واقعی از برداشته شدن تحریم ها بدهد

به گزارش صبح الوند، «محمود عباس زاده مشکینی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه گزارش آقای ظریف از برجام همزمانی که به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه شد در رسانه ها نیز منتشر شد تاعموم مردم در جریان آن قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در این گزارش تاکید شده است که آمریکا چه تحریم هایی را لغو خواهد کرد ادامه داد: لازم نیست شخص یا رسانه ای به وکالت از دولت یا تیم مذاکره کننده و یا طرف های آمریکایی و اروپایی بخواهد در رسانه ها وعده های غیر واقعی از برداشته شدن تحریم ها بدهد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه هنوز هیچ توافقی برای لغو تحریم ها صورت نگرفته است و آنچه در جریان مذاکرت گفته شده یا در گزارش وزارت امور خارجه مطرح شده است تنها در حد حرف است تصریح کرد: کسی حق ندارد به بهانه این گزارش ادعای بیشتری از اقدام آمریکا برای لغو تحریم ها داشته یاشد زیرا در همین میزان هم که مطرح است فقط در حد حرف است و هنوز طرف های مذاکره کننده پیرامون چیزی به توافق نرسیدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه تحریم های موضوعی در گزارش وزارت خارجه پیرامون پتروشیمی، نفت و خودرو سازی است ادامه داد: لغو این تحریم ها به طور مشخص نوشته شده است در حالی که توافقی هم تا کنون صورت نگرفته است اما این ادعا درباره لغو تحریم های بیت رهبری و موارد مشابه اصلا وجود ندارد.

عباس زاده مشکینی با اشاره به اینکه جریانی که از ابتدای مذاکرات با پیشرفت برجام با همین شرایط موافق بودند الان هم به حمایت خود ادامه می دهند تاکید کرد: کارشناسی ترین کار در کمیسیون امنیت ملی انجام خواهد شد و هفته آینده گزارش با حضور مسئولان مربوطه و تیم مذاکره کننده بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضوع مذاکرات دست بالا را دارد و از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد ادامه داد: آمریکا به دنبال امتیاز گیری جدید است اما ایران بنای دادن امتیاز جدید را ندارد.

انتهای پیام/ک

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان