اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1399 - 8:01   |   کد مطلب: 34781
عباس نجفی بر لزوم شناسایی، احصاء فضاهای بی‌دفاع و مکان‌های مخروبه در راستای جلوگیری از تجمع معتادین، سارقین و رفع بسترها و عوامل بروز جرم در جامعه تأکید کرد.

به گزارش صبح الوند، عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در جلسه پیشگیری، مقابله و کاهش سرقت‌های خشونت آمیز استان با هدف شناسایی فضاهای بی‌دفاع و مکان‌های مخروبه و ایمن‌سازی آنها، امنیت را بزرگترین نعمت جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: قانون پیشگیری از جرم یک تکلیف همگانی و فرا قوه‌ای است و در همین راستا باید بسترها و عوامل بروز جرم و ایجاد ناامنی در جامعه شناسایی و مرتفع گردد.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی، احصاء فضاهای بی‌دفاع و مکان‌های مخروبه در راستای جلوگیری از تجمع معتادین و سارقین در این اماکن، اظهار کرد: اماکن مذکور باید با تعیین اولویت مناطقی با فراوانی جرم به وسیله دستگاه‌های مربوطه و با تعیین بازه‌های زمانی معقولانه شناسایی و پاکسازی گردد همچنین باید در راستای پیشگیری از جرم نقاط کور و تاریک نیز شناسایی و نسبت به نصب روشنایی اقدام شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان اضافه کرد: هشدارهای قانونی نیز باید با تهیه و توزیع بروشور و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی به اصناف و مراکز حساسی مانند بانک‌ها و طلافروشی اعلام گردد تا با نصب تجهیزات ایمنی و دوربین‌های مداربسته و اتخاذ اقدامات وضعی از بروز جرم سرقت پیشگیری به عمل آید.

نجفی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های کنترل خشم و خودداری افراد از حمل سلاح‌های سرد تاثیری بسزایی در کاهش خشم و آثار آن در جامعه دارد؛ ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های کنترل خشم، اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و تبلیغات محیطی پیرامون این موضوع توسط دستگاه های متولی از جمله شهرداری نیز می ‌تواند در این امر راهگشا باشد.

وی ابراز کرد: تقویت و تکمیل دروبین‌های شهری و طرح پایش تصویری در جهت ناامن کردن محل برای متخلفین و جلوگیری از بروز جرم از اهمیت بالایی برخوردار است و به راحتی می‌توان تخلفات را از طریق مرکز مانتیورینگ پیگیری کرد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در پایان با بیان اینکه در راستای پیشگیری از وقوع جرم باید تمامی دستگاه با همه توان و ظرفیت خود پای کار بیایند و با تعامل و تلاش در راستای رفع ایرادات و مشکلات قدم بردارند، عنوان کرد: نباید با اینگونه مسائل با نگاه قهری و سلبی برخورد شود لذا با آگاهی بخشی در جامعه و رفع نقاط ضعف باید مشکلات را ریشه کن نماییم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان