اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. اسفند 1399 - 13:28   |   کد مطلب: 34769
در حالی واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری مهر تاییدی بر حرف مردم زد که بالا و پایین ارز دست دولت است که در این ۸ سال بارها رئیس جمهوری اعلام کرد: ما دخالتی در افزایش قیمت ارز نداریم و نفعی نمی بریم به همین دنبال این نیستیم که از این محل منبع درآمد داشته باشیم.

به گزارش صبح الوند، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری شامگاه پنجشنبه، ۷ اسفند ماه سالجاری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، با بیان اینکه طی سه سال گذشته کشور با یک جنگ تمام عیار اقتصادی روبرو بود، گفت: باید ارزی که صادرکنندگان کالا با آن صادر می‌کردند را به بانک مرکزی باز می گرداندیم تا کالای اساسی برای سفره های مردم می‌خریدیم.

وی افزود: روزهایی را پشت سر گذاشتیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم و نمی‌توانستیم حتی پول آن را جابجا کنیم، با این وجود ناچار بودیم فضایی را در کشور ایجاد کنیم که کمبود کالایی نداشته باشیم تا دشمن از این فضا سوء استفاده نکند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از نظر اقتصادی نرخ ارز ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست، ادامه داد: ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده و آنها به دنبال حل مسائل هستند و امروز ایران از موضع قدرت است.

سخنان واعظی واکنش های بسیاری را به دنبال داشت و برخی مسئولین کشوری توئیت هایی را در فضای مجازی منتشر کردند.

واکنش بانک مرکزی به سخنان رئیس دفتر رئیس‌جمهور

حساب توئیتری بانک مرکزی به سخنان واعظی واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: «برای جلوگیری از سوء استفاده و سوءبرداشت از صحبت‌های مسئولین محترم، شایسته است که اظهارنظر درخصوص مسائل تخصصی پولی وارزی به بانک مرکزی واگذار شود».

واکنش همتی به سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی هم در واکنش به سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور، با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: بانک مرکزی همچنان اعتقاد راسخ دارد، نرخ ارز باید توسط ساز و کار بازار و مستقل از سیاست‌های مالی و بودجه‌ای تعیین شود و انتظار دارد که با تصحیح انتظارات و تخیله اثر شوک‌های سیاسی، نرخ ارز در مسیر اصلاح توسط ساز و کار بازار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بارها گفته‌ام، تقویت ارزش پول ملی، مهمترین دغدغه بانک مرکزی است و تا به حال نیز تمام تلاش خود را علیرغم برخی مرارت‌ها، به کار بردم تا نیازهای بودجه‌ای دولت نتواند در این مسیر خدشه زیادی وارد کند.

سخنان واعظی و واکنش برخی مسئولین در فضای مجازی بیش از هر چیزی حرف مردم که کار خودشان است را تایید کرد و مهر تاییدی به ناکارآمدی دولت در مدیریت کشور را نمایان کرد.

افزایش قیمت دلار برای مردمی که در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارند و در شرایط بیماری همه گیر کرونا بدترین شرایط معیشتی را سپری می کنند غیر قابل باور است.

کلیپ سخنان واعظی در فضای مجازی رسانه بدون شرح است

احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در خصوص سخنان واعظی گفت: اظهارات مسئولین دولتی که دلار دست خودماست و باید اظهارات اینها در مجلس دهم هم مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پخش شدن سخنان واعظی در فضای مجازی رسانه بدون شرح است و سخنانش کاملا شفاف و صریح است.

عبدالمجید شیخی کارشناس و تحلیل گر اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از اول هم معلوم بود که این دولت کارش شفاف نیست و دروغگو حافظه ندارد.

وی افزود: رئیس جمهور دو سه بار در این ۸ ساله اعلام کرد که ما دخالتی در افزایش قیمت ارز نداریم و نفعی نمی بریم و دنبال این نیستیم که از این محل منبع درآمد داشته باشیم اما از جایی که دروغگو حافظه ندارد خودش را لو می دهد.

تحلیل گر اقتصادی با اشاره به اینکه در نهادهای بازپرسی، دادگاهها و یا اداره آگاهی و شیوه قضاوت انبیا الهی مثل امام علی هم همین بود که مثلا ۴ متهم با هم شراکت داشتند در انجام فعل مجرمانه ای، اینها را جداگانه اسنتطاق می کردند و چون اطلاعات مختلفی می دادند در نهایت لو می رفتند.

وی افزود: داستان دولت هم بدین شکل است که چندین سخنگو دارد رئیس جمهور ،معاون رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت، علی ربیعی، واعظی و ظریف با حسینعلی امیری معاون پارلمانی که ۷ سخنگو می شوند که در نهایت این ۷ سخنگو به علت شفاف و صریح نبودن دولت با مردم و ناهماهنگی اطلاعاتی را افشا می کنند.

شیخی با بیان اینکه مشاور رئیس جمهور در سه سال پیش دولت را ترک کرد گفت: این دولت کارکردش از اول مشخص بود و با مردم شفاف نبود ،که در نهایت یکی از رجال سیاسی کشور اعلام کرد در

جلسات اقتصادی دولت هیچ چیزی به نتیجه نمی رسد ورهاوردی ندارد.

وی تاکید کرد: ناهماهنگ بودن ۷ سخنگو بالاخره اطلاعاتی را افشا می کند و هر کدام به نحوی دستشان رو می شود و هر عاقلی که بهره ای از عقل دارد می فهمد که دولت دروغ می گوید و در بالا بردن نرخ ارز دست دارد.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان