اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. اسفند 1399 - 8:36   |   کد مطلب: 34762
استکبار و صهونیست جهانی به دنبال نا امن کردن مرزهای ایران؛
اجرای طرح رزاق منافع مافیا را به خطر انداخت/ایران جزیره ای امن در منطقه
در حادثه سراوان مثل بسیاری از فتنه های دیگر ردپای دسیسه گروهک تروریستی و تحرکات آن دیده می شود که بدون شک مخلان امنیت استان سیستان و بلوچستان و از همه مهمتر رسانه های معاند به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند و آنچه که اهمیت دارد رفتارهای عاقلانه است.

 خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد، کشته شدن سوخت برهای مرزی در سراوان، خبری که چگونگی و آمار و ارقام اش در ابهام و تصاویر متفاوتی از آن منتشر شد.

اما حادثه چگونه رقم خورد؟

محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، در جمع خبرنگاران در زمینه تجمع گذر مرزی شمسر سراوان، اظهار کرد: گذر مرزی در منطقه شمسر سراوان با هدف توجه به معیشت مرزنشینان ایجاد شده که روز گذشته ۴ اسفندماه ساعت ۸ صبح، در آن سوی مرز سوخت برانی که مبادرت به انتقال غیرقانونی سوخت می‌کنند، تجمع کردند.

وی افزود: آنان قصد داشتند از محل گذر رسمی وارد شوند، بیش از دو ساعت مذاکره انجام شد تا در چارچوب قواعد از این گذر عبور کنند، ظاهرا تجمع آنها منجر به تیراندازی از سوی ماموران پاکستانی می شود و درگیری شدت پیدا می کند و جمعیت با شکستن درب های گذر مرزی وارد کشور می‌شوند و بر تیراندازی آن سوی مرز چهار نفر مجروح و یک نفر کشته می شود.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بین جمعیت افرادی از فرصت استفاده کرده و به سمت پاسگاه شمسر حمله می کنند و یک دستگاه موتور سیکلت از ماموران مرزبانی را آتش می‌زنند و به سمت خودروهای نظامی نیز سنگ پرتاب کرده و اقدام به ورود به پاسگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: حریم پاسگاه محترم و ناموس مرزبانان کشور است و مرزبانی اجازه ندارد به کسی اجازه ورود بدهد، در نهایت هجوم جمعیت، ماموران تیراندازی می کنند و تعدادی مجروح می شوند و جمعیت متفرق می شود، مجروحان به بیمارستان منتقل می شوند و در مجموع موضوع در حال بررسی قرار دارد.

مرعشی گفت: در ادامه ماجرا فضای مجازی این موضوع را به دست گرفته و مردم را برای تجمع تحریک می کنند تا ساعت ۱۰ امروز موضوع کنترل شده بود، اما امروز هم عده ای با هجوم به سمت فرمانداری سراوان، شیشه ها را شکستند و متفرق شدند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن حمله برخی افراد سودجو به فرمانداری شهرستان سراوان افزود: طرح رزاق یک طرح کارشناسی شده و قانونی است که فقط با مشارکت مردم تداوم پیدا خواهد کرد.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای تامین معیشت مردم به سوخت بران اجازه دادیم که بدون مخدوش کردن پلاک با سرعت قانونی در چارچوب مناسب کار را انجام دهند، اما اگر قرار بر قانون گریزی باشد، قطعا همان حداقل های ایجاد شده هم ممنوع خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر دو نفر کشته و ۶ نفر زخمی داریم؛ قطعا دشمن برای نا امنی مرزها برنامه دارد که باید مرزنشینان کمک کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند. گروهک‌های ضد انقلاب و معاند از قبل با ترسیم نقشه و ترغیب افراد سودجو دست به این اقدام خرابکارانه زده‌اند.

مرعشی همچنین تحریک و فضاسازی گروهک تروریستی جیش الظلم با پخش کلیپی درخصوص زیرسؤال بردن طرح رزاق و گذرگاه که با هدف حل مشکل معیشتی افراد سوخت‌بر انجام راه اندازی است، گفت: گروهک‌های ضد انقلاب و معاند از قبل با ترسیم نقشه و ترغیب افراد سودجو دست به این اقدام خرابکارانه زده‌اند و امیدواریم مردم و به ویژه جوانان هوشیار باشند و آب به آسیاب دشمن نریزند.

احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث کولبرها بهانه است و از زمانی که توصیه مقام معظم رهبری بوده در این حوزه سخت گیری وجود نداشته و حتی ساماندهی آنها هم مطرح است.

وی افزود: حتی نفت را به قیمت پایین تر در اختیار برخی سوخت بران قرار می دهند تا بتوانند امرار معاش کنند و از این راه زندگی خود را بگذارنند و برخی از این مناطق وضعیت اقتصادی خوبی را شامل شده اند.

نماینده مردم همدان گفت: آنچه که در حال حاضر از طرف متحدین منطقه عربستان سعودی و صهیونیست جهانی برای ایران در حال رقم خوردن است ناامن کردن مرزهای جمهوری اسلامی است که نباید غافل شویم.

وی تاکید کرد: از ناامن کردن مرزها نباید غافل شویم چرا جنایت استکبار جهانی تا جایی ادامه دارد که اینها افراد خرابکار را تا عوارضی قم برای خرابکاری و ایجاد انفجار در تهران فرستاده بودند

کشوری هستیم که مورد کینه رژیم صهیونیستی هستیم و سالهاست که این ادامه دارد، گروه هایی مثل جیش الظلم اگر بیایند و مردم را تحریک کنند، این به نغع مردم نیست و افتخاری است که جمهوری اسلامی توانسته جزیره ای امن را ایجاد کند، البته مشکل معیشتی و اقتصادی در جای جای کشور و همه مناطق وجود دارد که از سوء مدیریت دولت رقم خورده که باید به همت جوانان در انتخابات ۱۴۰۰ جبران شود.

در حادثه سراوان مثل بسیاری از فتنه های دیگر ردپای دسیسه گروهک تروریستی و تحرکات آن دیده می شود که بدون شک مخلان امنیت استان سیستان و بلوچستان و از همه مهمتر رسانه های معاند به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند و آنچه که اهمیت دارد رفتارهای عاقلانه است.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان