اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. اسفند 1399 - 9:36   |   کد مطلب: 34746
محمد علی محمدی در ستاد مدیریت کرونا شهرستان با توجه به افزایش آمار مراجعات سرپایی مشکوک به کرونا گفت : وضعیت شهرستان همدان بسیار شکننده و نیازمند توجه بیشتر است.

به گزارش صبح الوند، فرماندار همدان در ستاد مدیریت کرونا شهرستان با توجه به افزایش آمار مراجعات سرپایی مشکوک به کرونا گفت : وضعیت شهرستان همدان بسیار شکننده و نیازمند توجه بیشتر است.

وی با اشاره به خطر عادی انگاری شیوع ویروس کرونا یادآور شد : وضعیت شیوع و افزایش موارد ابتلا با میزان رعایت دستورالعملها از سوی مردم ارتباط مستقیم دارد .

محمد علی محمدی خواستار جلوگیری اصناف از فروش های فوق العاده در واحدهای صنفی شد و افزود : متاسفانه شاهد جمعیت قابل توجهی در بازارها و مراکز خرید، فروش های فوق العاده و رفت و آمدهای خانوادگی هستیم که این وضعیت بسیار نگران کننده است.

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت سازمان پایانه ها بر فعالیت اتوبوس های برون شهری اظهار کرد : تراکم جمعیت در برخی از خطوط اتوبوسهای درون شهری نیز بالاست که شرکت اتوبوسرانی باید نسبت به افزایش سرویس در این مناطق اقدام نماید.

فرماندار همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ساماندهی بازار پرنده فرشان،بازار خودرو و جمعه بازار اجناس دست دوم افزود : استمرار نظارت شهرداری در این مراکز و مدیریت بساط گستران و بازار روزها مورد تاکید است.

محمدی با بیان اینکه میراث فرهنگی بر مراکز اقامتی نظارت بیشتری داشته باشد تصریح کرد : برابر گزارشهای دریافت شده شاهد وضعیت اسفباری از نظر تجمع،عرضه قلیان و دیگر موارد در باغ رستورانها بویژه در جاده حیدره هستیم که نیازمند برخورد جدی اماکن نیروی انتظامی و مرکز بهداشت است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز در این جلسه ضمن تشریح آمارهای مراجعات، موارد بستری، میزان مرگ و میر ، اقدامات تشخیصی و نظارتی گفت : افزایش موارد ابتلا به واریانت انگلیسی ویروس کرونا درکشور نیازمند توجه بیشتر مردم به دستورالعملهای بهداشتی و تقویت اطلاع رسانی است.

محمد خیر اندیش افزود : مراسم ماه های رجب و شعبان، کنترل اجتماعات در بازارهای نوروزی، سفرها و رفت و آمدهای خانوادگی در تعطیلات نوروز و وضعیت آرامستان باغ بهشت در پنجشنبه و جمعه آخرسال مهمترین نگرانی های پیش روی ماست.

وی از پلمب ۳۱ واحد صنفی در دیماه و ۶۳ واحد صنفی در بهمن ماه خبر داد و اضافه کرد : سلامت مردم برای ما مهمترین اولویت و لذا بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی در واحدهای صنفی و سایر مراکز تجمعی نظارت و برخورد جدی اعمال می شود.

خیر اندیش با اشاره به تاثیر اجرای طرح شهید سلیمانی و افزایش تست های رپید بر شناسایی و کنترل موارد ابتلا افزود : ۴ هزار و ۸۴۶ مورد تست رپید تا کنون انجام دادیم که از این تعداد ۲۹۰ مورد مثبت بوده است.

انتهای پیام/د

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان