اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. اسفند 1399 - 17:03   |   کد مطلب: 34738
امیر مهدی ژوله، از حامیان انتخاباتی روحانی که بعدها گفته بود ما سلبریتی ها گول مردم را خوردیم که به روحانی رای دادیم؛ با فراموش کردن همه این ماجراها، این بار سخنگوی مردم در خرید واکسن شده است.
ژوله؛ طلبکاری که فراموش‌کار شد/ #واکسن_بخرید، اما اول به ما بزنید!

به گزارش صبح الوند، برخی از هنرمندان و بسیاری از سلبریتی ها در بزنگاه های مختلف سیاسی و اجتماعی ثابت کرده اند که به جای اینکه شان و منزلت هنرمندی خود را حفظ کرده و نسبت به موضوعاتی که به آن علم و آگاهی کافی ندارند، ورود نکنند و اظهار فضل ننمایند؛ برعکس همیشه صف اول اظهار نظرهای بیجا، بی مورد و احساسی اند.

نمونه بارز و آشکار این اتفاقات، انتخابات ریاست جمهوری بود که در هر دو دوره گذشته آن، بسیاری از همین آقایان وخانم های سلبریتی گریبان چاک داده و در صفحات مجازی خود همه مردم را به رای دادن برای کاندیدای محبوبشان ترغیب و تشویق می کردند و همین که اصطلاحا ورق برگشت و اوضاع اقتصادی، سیاسی و مهم تر از آن فرهنگی جامعه، به آن سمت و سویی نرفت که آن ها تصور می کردند، شروع به اظهار پشیمانی کردند که «ای مردم ما اشتباه کردیم که از فلانی حمایت کردیم.»

همه این ها را می شود با نگاه «کم سوادی» و «ناآگاهی» همین سلبریتی ها توجیه کرد. اما داستان به همین جا ختم نشد و همان سلبریتی ها در حالتی طلبکارانه، در اظهار نظری شگفت انگیز از مرحله پشیمانی عبور کرده و مردم را مقصر می دانند. شاهد مثال آن متنی بود که «امیر مهدی ژوله» در اینستاگرامش منتشر کرده بود:«مردم گول ما را نخوردند، ما گول مردم را خوردیم که به روحانی رای دادیم.»

« سلبریتی‌ها قرار نیست جای احزاب سیاسی رو پرکنن، قرار نیست روزنامه باشن. سلبریتی‌ها الزاما (وحتی عموما) متفکر و روشنفکر و جامع شناس نیستند. سلبریتی‌ها پیشگو و ایینه بین و رمال هم نیستند. سلبریتی‌ها دنباله رو مردمند، سوار بر موج اول احسات و هیجانات مردم نسبت به اخبار. فقط شاید شاید با اندکی اندکی ادراک بیشتر یا تحلیل بهتر یا بیان رساتر اتفاق، شااااید؛ و همین! اگرتا حالا اشتباه فهمیده بودین و توی تصمیمات مهم زندگی تون دنبال بازیگر و خواننده و فیلمنامه نویس و دابسمش کار و امثالهم راه افتاده بودید، همین حالا یه دستی بکشید، گردش کنید برید سمت جاده‌های اصلی! »

« به جز هزارتا سلبریتی، بیست و دو میلیون نهصدو نود و نه هزارتا غیر سلبریتی هم به اقای روحانی رای دادن. چون اینا هم مثل اونا فکر میکردن ایشون موفق میشن بعد از برجام، سامانی به اوضاع اقتصادی مملکت و معیشت مردم بدن. در نتیجه اگه گولی هم باشه ما از مردم خوردیم، نه مردم از ما. »

 

این بار نیز در ماجرای کرونا و خرید واکسن، باز هم همان سلبریتی ها، بدون هیچ اطلاعی از نحوه ساخت و خرید واکسن و مقدمات آن، موج سواری تازه خود در فضای مجازی را شروع کرده و هشتگ های «واکسن_بخرید» را روانه صفحات خود کردند و با مرگ هر هنرمندی بر اثر کرونا، این موج سواری داغ تر و داغ تر می شد.

چند روز گذشته نامه ای در فضای مجازی از طرف مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به دکتر جهان‌پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت مبنی بر قرار دادن سهمیه ای ویژه و جدا برای واکسیناسیون هنرمندان، واکنش های بسیاری را در پی داشت.

فعالان فضای مجازی، مردم و حتی برخی از هنرمندان به این ماجرا واکنش تندی نشان دادند و از همان هنرمندان خواستند لااقل بنا بر ادعایی که دارید «ما همیشه در کنار مردم هستیم» این بار نیز در صف انتظار و به مانند مردم عادی منتظر نوبت واکسیناسیون خود باشید.

علیرضا وهاب‌زاده چهره رسانه‌ای و مشاور وزیر بهداشت نیز در توییتی به این نامه واکنش نشان داد و نوشت: «سلبریتی محترم، اولویت تزریق واکسن کرونا با پرسنل بیمارستان‌ها، بیماران و سالمندان است. لطفا تقاضای خارج از نوبت نکنید. حتی شما حامی انتخاباتی ۱۴۰۰».

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان