اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. اسفند 1399 - 0:43   |   کد مطلب: 34737
فرماندارهمدان درگارگروه مدیریت پسماند شهرستان گفت : شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب بلوارشهید همدانی با عنایت به فعالیت واحدهای صنعتی، اداری و تولیدی در این مسیر نیاز به ساماندهی دارد.
‍ ساماندهی فاضلاب بلوارشهید همدانی و واحدهای ضایعاتی جاده انصارالامام

به گزارش صبح الوند، محمد علی محمدی افزود : تخلیه فاضلابها، از نظرغلظت آلوده کننده ها باید براساس استانداردهایی باشد که رعایت این استاندارد ها تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست ضروري است.

وی با بیان اینکه خروجی فاضلاب کارخانجات نباید کیفیت آب را براي استفاده هاي منظور شده تغییر دهد تاکید کرد : این واحدها موظفند فاضلاب هاي تولیدي را با بررسی هاي مهندسی و استفاده از تکنولوژي مناسب و اقتصادي تا حد استانداردها تصفیه و به سمت شبکه سراسری جمع آوری فاضلاب انتقال دهند.

فرماندار همدان اضافه کرد : با توجه به حجم قابل توجه پسابهاي شهري، صنعتي و آبهاي برگشتي، برنامه ريزي جهت اسـتفاده از ايـن منـابع بـا لحاظ كردن جنبه هاي زيست محيطي به عنوان راهكاري مناسب جهت جبران بخشي از کمبود منابع آب و همچنين كـاهش آلـودگيهـا مورد توجه مي باشد.
محمدی تصریح کرد : ساماندهی وضعیت فاضلاب بلوار شهید همدانی باید توسط شرکت آب و فاضلاب با همکاری اداره محیط زیست،شرکت شهرکهای صنعتی و واحدهای تولیدی این مسیر هر چه سریعتر آغاز شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بی ضابطه واحدهای متعدد ضایعاتی در مسیر روستای انصارالامام و لزوم ساماندهی این واحدها گفت : وضعیت مدیریت پسماندهای زباله مطلوب نیست و بازنگری در نحوه کار پیمانکاران این بخش توسط شهرداری ضروری است.

مطابق اصل پنجاهم قانون اساسـي، حفاظت محيط زيست كه نسل امروز و نسلهاي بعد بايد در آن حيات رو بـه رشـدي داشـته باشـند، وظيفـه عمـومي تلقـي شـده و فعاليتهايي كه با آلودگي و تخريب محيط زيست ملازمه پيدا كند، ممنوع مي باشد. بنابراين اگر تخليه فاضلاب و پسابها بـه محـيط به عنوان يك منبع آلاينده فرض شود، برنامه ريزي بهره برداري از آنها يكي از موضوع هاي مرتبط با اصل پنجاهم قـانون اساسـي بـه شمار ميآيد. همچنين مطابق با قانون توزيع عادلانه آب، فاضلابها و آبهاي برگشتي به عنوان يكي از منابع آبي محسوب شـده و در اين قانون مسئوليت سازماني وزارت نيرو در مديريت اين منابع به طور صريح تعيين شده است (ماده 24 قانون توزيع عادلانه آب).

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان