اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. اسفند 1399 - 11:12   |   کد مطلب: 34733
سرپرست اسپوکس استان همدان از انتصاب خانم راهله ترکیان بعنوان نایب رییس بانوان خبر داد.
راحله ترکیان نایب رییس بانوان اسپوکس استان همدان شد

به گزارش صبح الوند،  طی حکمی از سوی میلاد وجدانی سرپرست کمیته اسپوکس این استان، خانم راهله ترکیان بعنوان نایب رییس بانوان منصوب شد.

در متن حکم آمده است: امید است با بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان و متخصصین این رشته ورزشی در ارتقاء جایگاه و پویایی مستمر انجمن اسپوکس گامی مثبت برداشته و در اعتلای ورزش اسپوکس استان همدان موفق و موید باشید.

حسن تدبیر ،همکاری،همدلی و همراهی در این ماموریت دسته جمعی پیش شرط موفقیت است.

عزت، توفیق و سربلندی شما را در انجام ماموریت محوله از خداوند منان مسئلت می نمایم.

گفتنی است: ورزش اسپوکس برگرفته از انواع ابزار های جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) میباشد .

 این رشته ورزشی ازتحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت ، هوشیاری و قدرت داشته و حتی سطح آنها را در افراد تقویت میکند،  ورزشکاران این رشته با حضور در تمرینات ویژه  و ارتقاء  سطح آمادگی جسمانی- استقامت- چابکی و سرعت و هشیاری قادر به حضور در رقابتهای قهرمانی و همگانی آن خواهند بود. 

با توجه به طراحی ساده این رشته ورزشی محدودیت سنی و جنسی نداشته و قابل استفاده عموم در همه مکانها بوده از این رو همگان میتوانند در باشگاهها ، ادارات ، مدارس ،پارکها در جهت ارتقاء اعتماد بنفس و شادابی و لذت بردن از ایام فراغت به آن بپردازند. اسپوکس " ورزش سریعترین- با هوشترین - قویترین " جايگاه خاصي براي ايجاد شادي ، سلامت ، تعامل اجتماعي ، اتحاد و رشد جوامع و شهروندان سراسر جهان از طريق ارتقاء و ترويج  فرهنگ تربیت بدنی و توسعه ورزش براي همه و فعاليت هاي بدني دارد . 

ورزش اسپوکس برای اولین بار توسط استاد ارشد محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان ، مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی ) در سال 1390 پایه گذاری شد.در سالهای 2012 و2013 چندین اجلاس رسمی و غیر رسمی بین المللی در خصوص معرفی این رشته رزمی به مجامع بین المللی ورزش برگزار گردید و پس از بازتاب مثبت بین المللی ، رسمیت دادن به فعالیتهای این ورزش از طرف مراجع ذیصلاح ورزش کشور در گام بعدی قرار گرفت که در این راستا پس از کارشناسی و بررسی های لازم  از طرف معاونت محترم توسعه ورزش  قهرمانی  و معاونت محترم توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، از سال 1395 فعالیت ورزش اسپوکس در کشور تایید گردید و شروع فعالیت رسمی این رشته ورزشی تحت پوشش فدراسیون انجمنهای ورزشی پیشنهاد گردید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان