اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. بهمن 1399 - 12:05   |   کد مطلب: 34633
انتقادرئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر در بازدید از «اسکای مال»؛
حمایت یا سنگ اندازی برای سرمایه‌گذار!
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان با انتقاد از سنگ‌اندازی در امر سرمایه‌گذاری در کهن شهرهمدان، گفت: پیشنهاد می‌کنم بجای سنگ‌اندازی زیرپای سرمایه‌گذار از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران حمایت واقعی صورت پذیرد.
انتقادرئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر در بازدید از «اسکای مال»؛

به گزارش صبح الوند، حسین قراباغی در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر همدان از روند اجرای پروژه اسکای مال، افزود: حمایت از سرمایه‌گذار در حد شعار است، به مردم هم دروغ نگوییم که وارد شوید فرش قرمز پهن می‌کنیم و چندین سال سرمایه‌گذار در این شهر زمین‌گیر کنیم.

قراباغی با اشاره به مباحث اجرای پروژه اسکای مال، با طرح این سوال که چرا باید شروع یک پروژه در همدان سه سال زمان ببرد؟ افزود:  برای افرادی که مخالف سرمایه‌گذاری هستند مکان اجرای پروژه فرقی نداشته و برای آنها بالای شهر وپایین شهر ندارد.

وی اضافه کرد: پروژه اسکای‌مالی تمام مباحث قانونی خود را طی کرده است و افراد فنی در این پروژه نظر دادند و ماهم به آنها اعتماد کردیم و خارج از ضوابط قانونی چیزی را نمی‌خواهیم.

قراباغی  با بیان اینکه کاربری «اسکای مال» تجاری است نه فضای سبز، گفت: باید این پروژه تجاری ساخته شود چرا که کاربری آن هم تجاری است، برخی به علت جلب توجه  شعار حمایت از سرمایه‌گذار سر می‌دهند اما در عمل، متأسفانه حرف و عملشان یکی نیست.

وی اضافه کرد: اینکه از زوایای مختلف برای کار به سرمایه‌گذاری سنگ اندازی شود کار شاقی نیست بلکه دست سرمایه‌گذار را گرفتن در این شهر کار بزرگی است.

این عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه برخی از افراد به صورت غیرکارشناسی درباره مباحث ترافیکی پروژه اظهارنظر می‌کنند، اضافه کرد: بحث پارکینگ پروژه اسکای مال مطرح شده در حالی که وجود ۱۱۵۲ ظرفیت پارکینگ این پروژه می‌تواند به مشکلات ترافیکی و نبود پارکینگ منطقه کمک کند.

قراباغی با اشاره به صنعتی نبودن همدان و معضل بیکاری، افزود: همدان شهری گردشگری است اما عملاً گردشگری در آن وجود ندارد ، حال که یک سرمایه‌گذار ورود کرده تا کسب و کاری راه‌اندازی کند و یک ظرفیت و محرک توسعه در این شهر باشد، متاسفانه از زوایای مختلف برای این سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی می‌شود.

قراباغی خطاب به استاندار همدان گفت: آقای استاندار مدیرانی باید در این شهر باشند که به اندازه توسعه‌ای که شعار می‌دهید قدم بردارند و هر مدیری که نمی‌خواهد به اندازه ظرفیت این شهر حرکت کند تعیین تکلیف شود. چقدر بگوییم شهر نیاز به سرمایه‌گذار برای توسعه و تولید اشتغال دارد؟

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: برخی نسبت به بحث های فرهنگی این پروژه ایراداتی وارد می‌کنند در حالیکه این پروژه پیوست های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی دارد.

مولوی: پروژه‌های بزرگ موتور محرکه توسعه اقتصادی شهر هستند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این بازدید با تأکید بر اینکه پروژه‌های بزرگ و اثرگذار موتور محرکه توسعه اقتصادی شهرها هستند، گفت: معمولاً اینگونه پروژه‌های اثرگذار در شهرهایی که ادعای توسعه پایدار دارند، یکی از وجوه بارز توسعه هستند.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه افرادی دغدغه‌هایی درباره مسائل ترافیکی و حضور جمعیت در پروژه اسکای‌مال دارند، افزود: همدان شهر دارالمومنین است و باید تمامی جوانب کار از جمله مباحث فرهنگی در این پروژه دیده شود .

«اسکای مال» هیچ چیز غیرقانونی ندارد

وی با تأکید بر اینکه به مردم همدان اعلام می‌کنم که پروژه اسکای‌مال تمام مراحل قانونی خود را طی کرده و هیچ چیز غیرقانونی در این پروژه اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: همه اتفاقاتی که در کمیته فنی، کمیسیون ماده ۵ و شورای شهر همدان در خصوص این پروژه انجام شده در این راستا بوده که پروژه به نتیجه برسد و همه کمک کردیم که این اتفاق بیفتد و قطعاً پروژه آبرومندی در همدان ایجاد خواهد شد که مایه فخر و مباهات مردم شهر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام مرکز تحقیقات مسکن ایران با احداث هر مترمربع ساختمان حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر شغل بصورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‎شود، گفت: پروژه اسکای‌مال می‌تواند در اشتغالزایی جوانان همدانی که در شهرهای دیگر مشغول به کار هستند در شهر خود کمک کند، ضمن اینکه کسی نخواسته درصدی از ضوابط و قوانین در این پروژه چشم پوشی شود.

مولوی اظهار کرد: چند روز گذشته دادستان همدان به عنوان مدعی العموم اعلام کرده است تمام ضوابط و مقررات قانونی در این پروژه انجام شده و تا پایان این پروژه نیز بایستی به قانون و ضوابط عمل شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مجوز شورای شهر بریا این پروژه  ۲۶ هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام شده و چهار هزار مترمکعب باقیمانده بود، افزود: طبق مجوز می‌توانند این حجم باقیمانده را هم خاکبرداری کنند.

مولوی با اشاره به اینکه شهرداری همدان آمادگی دارد تا پروانه پروژه اسکای‌مال را پس از تایید نقشه‌های سازه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صادر کند، تأکید کرد: شورای شهر تمام تلاش خود را می کند تا کار شهروندان تسهیل پیدا کند به ویژه پروژه اسکای‌مال که یک پروژه اثرگذار در شهر همدان است و در کنار آن تمام مقررات و ضوابط هم باید رعایت شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که این پروژه باعث می‌شود تمام فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ما از بین برود، گفت: شاید علت اینکه در همدان نتوانستیم پروژه‌های بزرگ اداری، تجاری، فرهنگی و ورزشی را به صورت مجتمع در کنار هم داشته باشیم، همین مشکلاتی باشد که امروز پروژه اسکای‌مال با آن مواجه شده است.

مولوی در پایان سخنانش افزود: انتظار می‌رود مطالعات و نقشه‌های سازه این پروژه سریع‌تر انجام شود و شهرداری هم پروانه را صادر کند که بخش زیادی از حرف و حدیث‌ها جمع خواهد شد.

«اسکای مال» مجوزات قانونی خود را اخذ کرده است

مدیر پروژه اسکای مال نیز با تأکید بر اینکه پروژه اسکال مال تمام مجوزات قانونی خود را اخذ کرده است، گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد خاک‌برداری به منظور مطالعات ژئوتکنیک انجام شده است و بعد از اعلام نتایج مطالعات، مراحل اخذ پروانه طی خواهد شد.

کریم ملکی با بیان اینکه این پروژه تقریباً ۱۰ هزار متر وسعت دارد، اظهار کرد: قرار است پروژه اسکای مال در ۹۵ هزار متر زیربنا  در ۱۲ طبقه احداث شود.

وی با اشاره به اینکه «اسکای مال» یک پروژه چند عملکردی است، اضافه کرد: این پروژه تجاری، فرهنگی، ورزشی و خدماتی خواهد بود که هتل، ورزشگاه، واحدهای تجاری و ۱۱۵۲ پارکینگ در آن طراحی شده است.

ملکی با بیان اینکه پروژه از ابتدای سال جاری عملیاتی شده و مطالعات ژئوتکنیک آن در حال انجام است، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با شورای شهر داشتیم توضیح داده شد که به علت اینکه شناختی از زمین پروژه وجود نداشت نگران بودیم در عمق ۲۰ متری به سنگ بستر برخورد کنیم که خوشبختانه با مجوزی که شورای شهر همدان به ما داد، توانستیم مطالعات را انجام دهیم و این نگرانی برطرف شد و به سنگ بستری برخورد نکردیم.

مدیر پروژه اسکای‌مال با تأکید بر اینکه برای انجام مراحل مختلف تهیه نقشه و تاییدیه در نظام مهندسی عملاً یک سال کاری خود را از دست خواهیم داد، گفت: با توجه به اینکه این پروژه زمان زیادی برای خاک‌برداری نیاز دارد، تقاضا داریم شرایط ویژه‌ای برایش اندیشیده شود.

ملکی از اعضای شورای شهر همدان خواست تا با حمایت از سرمایه‌گذار اجازه ندهند این پروژه متوقف شود و گفت: برای اینکه این پروژه دچار توقف نشود، ضمن آنکه مراحل اخذ پروانه طی می‌شود، اجازه دهید عملیات گودبرداری شروع شود و سرمایه‌گذار هم تضمینات لازم را خواهد داد.

نشهری: انجام آزمایشات خاکشناسی« اسکای مال »زیر نظر مشاور

مهندس ناظر پروژه اسکای‌مال نیز با اشاره به اینکه خاک‌برداری به منظور انجام آزمایشات مکانیک خاک و ژئوتکنیک صورت گرفته است، گفت: با توجه به اینکه تاکنون در شهر همدان پروژه‌ای به این وسعت انجام نشده است، برای شناخت خاک و مطالعات ژئوتکنیک مستلزم این بوده که در لایه‌های مختلف تا عمق مورد نیاز ۱۰۰ درصد خاک شناسایی شود .

محمدرضا نشهری با بیان اینکه خاک‌برداری ‌ها با هدف انجام آزمایشات خاک شناسی و زیرنظر مشاور انجام شده است، افزود: با توجه به اینکه پروژه دارای هفت طبقه منفی است، هدایت آب های سطحی و احداث دیوارهای حائل و سازه های نگهبان از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان