اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. بهمن 1399 - 10:34   |   کد مطلب: 34630
اسفندیار خزائی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان از افتتاح 13 طرح منابع طبیعی وآبخیزداری در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال خبر داد .

به گزارش صبح الوند، خزائی اظهار داشت: برای بهره برداری از این طرح ها در وسعت پنج هزار و ۸۵۰ هکتار، بیش از ۶ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و روزانه ۹ هزار نفر روز اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: این طرحها در شهرستان تویسرکان سه طرح، شهرستان‌های بهار، اسدآباد و کبودراهنگ هر کدام ۲ طرح و  شهرستان های ملایر، نهاوند، فامنین و رزن هر کدام یک طرح افتتاح می شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با بیان اینکه کپه کاری مراتع و بذرپاشی طرح های قابل بهره برداری در شهرستان‌های تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و نهاوند هستند افزود: اجرای این طرح ها به وسعت ۷۲۰ هکتار در سال جاری آغاز و برای دهه فجر آماده بهره برداری شد.

خزائی عنوان کرد: توسعه جنگل با نهال در شهرستانهای بهار و ملایر در سطح ۲۰۰ هکتار و اجرای عملیات آبخیزداری در شهرستان‌های فامنین، تویسرکان، اسدآباد، بهار، رزن و کبودراهنگ از دیگر طرح های تاثیرگذار در حفظ منابع پایه آب وخاک هستند که از سال گذشته شروع شده و امسال در دهه فجر به بهره برداری می رسند.

وی هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری را کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت های ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دانست.

خزائی بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان، جوامع محلی و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش‌های زیست محیطی تفرجگاهی مناطق زیر پوشش پروژه های آبخیزداری را از دیگر اهداف بیان کرد و افزود: طرح های منابع طبیعی همچنین نقش موثری در رونق تولید و مهاجرت معکوس به روستا دارد.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان