اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. دى 1399 - 11:35   |   کد مطلب: 34577
با تخفیفات بی شمار محصولات خوراکی در فروشگاه های زنجیره ای که معمولا تمام اقلام آنها را نیز شامل می شود اما گویا باز هم مردم گران می خرند.

به گزارش صبح الوند، در شرایطی که اوضاع معیشتی و بازار روز به روز کسادتر می شود جلب توجه مردم به کالا‌های تخفیف‌دار برای تهیه مایحتاج زندگی‌شان در این وضعیت اقتصادی، دور از ذهن نیست و روزانه در سطح شهرها با فروشگاه هایی روبرو می شویم که بنرهایی بزرگ با تخفیفات ویژه هر شهروندی را به سمت فروشگاه راهی می کند. 

به محض ورود به فروشگاه با برچسب های بزرگی که روی همه قفسه ها درج شده مواجه می شویم که برای هر بیننده ای خودنمایی می کند و تمام محصولات از شوینده‌ها، نوشیدنی‌ها و روغن‌های گیاهی بگیرید تا برنج، چای و محصولات لبنی مثل شیر، کشک، ماست، خامه و....همه به صورت هرمی وار و کمتر از قیمت درج شده روی بسته بندی عرضه می شوند و از طرف دیگر کارمندان فروشگاه سعی در راهی کردن مشتریان برای خرید مواد پروتئینی هستند که تخفیف های شگفت انگیزی نیز به روی آنها درج شده است. 

به گفته کارشناسان تخفیفات فروشگاه های زنجیره ای علیرغم درصدهای بالایی دارد اما باز هم از نرخ مصوب بیشتر است و خرید محصولات به صورت فله ای به نفع مصرف کننده است، اما باید بدانیم گرد آوری همه محصولات در فروشگاهها معمولا خرید راحت و آسانی را رقم می زند به همین دلیل خرید از فروشگاه های زنجیره ای طرفداران پر و پا قرصی دارد، بنابراین باید نظارت و تمرکز بیشتری در این فروشگاهها صورت گیرد. 

احمد گازرانی دبیر اتاق اصناف همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فروشگاه های زنجیره ای زیر مجموعه صنعت و معدن هستند و این حوزه معمولا پاسخگو است. 

وی افزود: موضوع تخفیف های فروشگاهی در حقیقت دروغ بزرگی است که نباید مردم را گول بزنیم و در ین شرایط سخت معیشتی با افکار آنها بازی کنیم. 

دبیر اتاق اصناف همدان تاکید کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده باید حتما این موضوع را رسیدگی کند و اجازه سوء استفاده از مردم را ندهد. 

گازرانی ادامه داد: معمولا بیشتر فروشگاه های زنجیره ای تاکید دارند که بسته بندی توسط فروشگاه صورت می گیرد و در این حین بخاطر بسته بندی افزایش قیمت فراوانی به محصولات می خورد اما در حقیقت در این میان سود زیادی به جیب کارخانه های بسته بندی می رود. 

به گزارش صبح الوند؛ این روزها نزدیکترین فروشگاه  زنجیره ای معمولا به هر شهروندی مرکز خرید او به حساب می آید چرا که مردم سعی می کنند در روزهای کرونایی کمتر مواد را به صورت فله ای تهیه کنند و از عبور و مرور در مراکز خرید شلوغ خودداری کنند ، بنابراین نظارت در این فروشگاهها همت بالای صنعت و معدن و تعزیرات را می طلبد تا اجازه ندهند حقوق مصرف کننده تضییع شود. 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان