اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1399 - 12:26   |   کد مطلب: 34387
سمیه الیاسی یکی از بانوان همدانی است که توانسته با قرآن های بریل تمام این کتاب آسمانی را حفظ کند و وجود خودش را از انوار الهی سیراب کند.

به گزارش صبح الوندِ سوم دسامبر مطابق با 13 آذر از سوي سازمان ملل متحد به روز جهاني معلولان موسوم شده است. 

 

اين نامگذاري بهبود و ارتقاي جايگاه افراد معلول در جامعه بشري و اصلاح نگرش و باور عمومي را نويد مي دهد و حكايت از آن دارد كه پندارنادرستي كه اين قشر بزرگ و فعال جامعه را به ديده حقارت مي نگرد در جهان در حال رنگ باختن است.

 

دراین جامعه فعال و پویا با افرادی برخورد می کنیم که انسان به همت و تلاش آنها غبطه می خورد شگفتی هایی را به وجود می آورند که بیش از هر چیز به یک معجزه می ماند. 

 

سمیه الیاسی یکی از بانوان روشندل همدانی است که به سختی و تواضع فراوان مصاحبه کردند . 

 

او که حالا یکی از حافظان قرآن است به خبرنگار ما گفت: مادرزادی نابینای مطلق هستم و از بچگی این مشکل را داشتم و در مدارس استثنایی تحصیل کردم اما حالا مانند همه مردم عادی زندگی می کنم و تمام کارهایم را خودم امجام می دهم. 

 

 

وی افزود: قبل از کرونا به جامعه القرآن می رفتم و حالا کلاس ها را به  صورت مجازی ادامه می دهم و در ارتباط هستم. 

 

الیاسی گفت: خوشبختانه با استفاده از قرآن های بریل توانستم در طول 4 سال حافظ کل قرآن باشم و قرآن های بریل که با ترجمه و بدون ترجمه موجود است کمک زیادی در حفظ کردند. 

 

بانوی همدانی ادامه داد: نرم افزارهای مختلف در گوشی نصب دارم که هر زمان می خواستم می توانستم به صوت قسمت های مختلف قرآن دسترسی داشته باشم.

 

الیاسی با بیان اینکه حفظ به همت و تلاش زیادی نیاز دارد گفت: اوایل کار می ترسیدم و مدتی رها می کردم اما بالاخره با تلاش توانستم این کار را به اتمام برسانم. 

 

وی افزود: خوشبختانه روشندلان و دوستان زیادی که دارم از عهده هر کاری بر می آیند خیلی از آنها در صنایع دستی و بافتنی مشغول هستند.

 

با آرزوی موفقیت برای همه روشندلانی که همت و اراده آنها معلولیت را به زانو در آورده است. 

 

 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان