اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1399 - 11:57   |   کد مطلب: 34386
علی بقایی از مشارکت مستقیم و غیر مستقیم ۱۰۰۰ بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و غربالگری خانه به خانه و.. انجام می شود ، خبر داد .
۱۰۰۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی مشارکت دارند

به گزارش صبح الوند، سرهنگ علی بقایی در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار داشت: تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مقابله با همه گیری و شیوع ویروس منحوس کرونا طرحی بنام مبارک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منعقد گردیده که در این طرح نیروهای داوطلب بسیجی در قالب تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در مراکز بهداشت حضور خواهند پیدا کرده و خدمات رسانی انجام خواهند داد . 

وی افزود : هدف از این طرح سرعت بخشیدن به طرح غربالگری، اطلاع به موقع از مبتلایان به ویروس و راهنمایی آنها و جلوگیری از انتقال آن به افراد دیگر می باشد .

فرمانده ناحیه همدان گفت : در این طرح بصورت مستقیم و غیر مستقیم ۱۰۰۰ بسیجی مشارکت دارند و ما از روز سه شنبه 11 آذر ماه دوره آموزشی این تیم ها را به صورت گروه گروه در کانون بسیج همدان شروع کرده ایم و در روزهای آتی این افراد کار خود را شروع خواهند کرد . 

بقایی افزود : وظیفه تیم های مراقبتی این است که در پایگاه های سلامت محلات روستاها حضور یافته و به صورت محله محوری نسبت به انجام غربالگری خانه به خانه و اقدامات مراقبتی و حمایتی انجام وظیفه نمایند  که تعداد تیم های سازماندهی شده در این قالب 316 تیم با ترکیب نیروی داوطلب بسیجی، کارشناس بهداشت، سفیر سلامت و رابط سلامت می باشد .

وی ادامه داد : همچنین 90 تیم نظارتی نیز سازماندهی شده اند برای نظارت بر اماکن، اصناف و.... که از روز شنبه به صورت عملیاتی در سطح شهرستان حضور خواهند یافت و بر حسن اجرا کار و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کسبه و بازو... نظارت خواهند داشت.

علی بقایی ادامه داد: تیم های دیگری که سازماندهی شده اند تیم های حمایتی هستند که وظیفه آنها این است که با کمک خیرین افراد مبتلا به ویروس کرونا و همچنین خانواده این افراد را در ایامی که در بستر بیماری هستند حمایت و پشتیبانی کنند و همچنین مساجد ، مهمان سرا و مدارسی را آماده نمایند تا در صورت نیاز بیماران در آنجا بستری شوند و از ازدحام در بیمارستانها جلوگیری شود .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان