اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. آذر 1399 - 10:19   |   کد مطلب: 34314
عبدالمجید شیخی یکی از منابع تامین بودجه را مالیات دانست و گفت: به دلیل افت تولید و رکود حاکم در اقتصاد کشور در آمد های پیش بینی شده از مالیات برای دولت تامین نشد.

به گزارش صبح الوند، براساس قانون بودجه در سال ۹۹ کشور ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از درآمد های دولت از محل مالیات خواهد بود.

با شیوع کرونا و وضعیت نامناسب فعالیت های اقتصادی صحبت هایی مبنی بر ناممکن بودن تحقق اعداد مالیاتی بودجه مطرح شد.

امید علی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی کشور در مصاحبه ای اعلام کرد: در خوش بینانه ترین حالت ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در بودجه قابل وصول است.

حالا سازمان مالیاتی گزارش عملکرد شش ماه ابتدایی سال جاری را اعلام کرده است و براساس این گزارش ۵۴ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان درآمد مالیاتی عاید دولت شده است.

از جمله ردیف های درشت عملکرد ۶ ماهه سازمان مالیاتی دریافتی این سازمان از محل نقل و انتقال سهام در بورس است،

این مالیات ۹هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۸ درصد از کل درآمد مالیاتی نیمه نخست امسال است.

عملکرد شش ماه مالیاتی امسال ده درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

عبدالمجید شیخی، اقتصاددان ایرانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دولت متاسفانه با خزانه خالی مواجه شده است و از همه جا سعی می کنند استقراض می کنند.

وی افزود: یکی از محل های استقراض مالیات هاست که به دلیل افت تولید و رکود حاکم در اقتصاد کشور حاصل و در آمد های پیش بینی شده تامین
نشد.

تحلیل گر اقتصادی تاکید کرد: طرح کمک معیشتی مجلس از طرف شورای نگهبان برگشت داده شد و مجددا مجلسی ها محلی برای آن پیدا کردند.

شیخی با اشاره به طرح های برگشتی معیشتی مردم و رکودهای اقتصادی حاکم بر جامعه گفت: تمام گره های اقتصادی نشان می دهد دولت خزانه را خالی کرده است و با خزانه تخلیه شده مواجه است.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان