اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. آبان 1399 - 9:18   |   کد مطلب: 34273
جشنواره میوه های پاییزی یکی از جشن های بزرگ نوآموزان در مقطع پیش دبستانی است که هر ساله در فضای گرم و پر شور و نشاط با حضور مربیانی توانمند برگزار می شود اما امسال به علت شیوع کرونا، این بستر در فضای مجازی مهیا شده است.

به گزارش صبح الوندِ هر سال این جشن‌ در فضای باز و‌ در طبیعت زیبای الوند با صدای خش خش برگ ها برگزارمی شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا، فضا در بستر مجازی مهیا شده است.

 

الهه امین اصنافی مربی توانمند پیش دبستانی دستغیب در همدان به خبرنگار ما گفت: هدف از برگزاری این جشنواره علاقمند کردن نوآموزان به میوه های مختلف و مفید و نقش آنها در سلامت بدن افراد است. 

 

وی افزود:  در این جشنواره ضمن ایجاد کلاس شاد در فضای مجازی و آموزه های بهداشتی، کودکان با نعمت های بیشمار پروردگار آشنا می شوند. 

 

این مربی همدانی گفت: ابزاری که برای برگزاری این جشنواره استفاده شده،شامل کاربرگ سبد میوه، الگوهای مقوایی میوه های پاییزی است که دانش آموزان با استفاده از پانسون به جهت هماهنگی بیشتر چشم و دست از آن استفاده می کنند.

 

امین اصنافی تاکید کرد: همچنین ماسک کدو به جهت ایجاد انگیزه و افزایش روحیه بازی در ایام کرونایی برای ترغیب نوآموز و فعالیت در سیستم مجازی تهیه شده است که در پک هایی که از قبل در اختیار نوآموزان قرار گرفته موجود است. 

 

این مربی توانمند همدانی گفت: از نوآموزان در انتهای کلاس می خواهیم که ماسک را به چهره هایشان بزنند و روحیه شادی و‌ نشاط را در بین آنها افزایش می دهیم.

 

وی به مشکلات آموزشی در بستر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به اینکه بیشتر نو آموزان از تلفن والدین استفاده می کنند، والدینی که شاغل هستند در طول روز ساعاتی را ‌در منزل حضور ندارند و دسترسی نوآموزان به آموزش های الکترونیکی ارائه شده در بستر فضای مجازی محدود می شود. 

 

امین اصنافی افزود: برخی از آموزش های پیش دبستانی با توجه به اینکه سال اول رسمی نوآموز است، احتیاج به حضور نوآموز و مربی در کنار هم دارد که متاسفانه در آموزش مجازی مهیا نیست و از مشکلات دیگر ارتباط عاطفی مطلوبی بین نوآموز و مربی شکل نمی گیرد، چرا که ارتباط چشمی،عاطفی و قلبی در آموزشهای حضوری ایجاد می شود و در کیفیت آموزش بسیار موثر است.

 

مربی همدانی گفت: علم ثابت کرده که نو آموزان با استفاده از حواس پنجگانه یاد می گیرند و تصور بر این است که حس دیداری و شنیداری مهمترین حس ها در فرآیند یادگیری هستند. 

 

مربی پیش دبستانی دستغیب همدان تدریس در فضای مجازی را دارای مزایایی دانست و گفت: نوآموزان در بستر مجازی به جای دیدن مداوم فضای کلاس صحنه تعاملی و رنگارنگی را می بینندکه باعث می شود انگیزه بیشتری برای یادگیری ایجاد شود و معمولا چون والدین گوشی را در اختیار نوآموز قرار می دهند آنها به یادگیری مستقل تشویق می شوند و در آینده بهتر عمل می کنند.

 

وی افزود: نوآموز می تواند در صورت نیاز فیلم آموزشی مطالب را ببیند و مطلب آموزشی را بهتر درک کند. 

 

امین اصنافی یکی از الزامات آموزش در فضای مجازی را ایجاد تامین زیر ساخت های آموزشی دانست و گفت: قراردادن اینترنت رایگان در اختیار مربی و نو آموز ، هم چنین کلاسهای آموزشی در راستای ارتقای توانمندی معلمان بهتر است آموزش مربیان جهت آموز ش های الکترونیک و مجازی،ارائه امکانات از قبیل نرم افزار و سخت افزار باشد.

برای دیدن فیلم بر روی لینک زیر کلیک کنید

https://aparat.com/v/MuWkS

سایت خبری صبح الوند آرزوی موفقیت برای تمام کودکان سرزمینمان و مربیان توانمندی که دغدغه آموزش دارند دارد.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان