اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. آبان 1399 - 9:06   |   کد مطلب: 34272
برگزاری جشن های پاییزی در خزان زیبای الوند یکی از سرگرمی های امروز نوآموزان همدانی در این فصل و در بستر فضای مجازی است که بسیار مهیج و سرگرم کننده است.
نوآموزان همدانی، سفر برگ های پاییزی به زمین را جشن گرفتند/ تصاویر

به گزارش صبح الوندِ هر سال این جشن‌ در فضای باز و‌ در طبیعت زیبای الوند با صدای خش خش برگ ها برگزارمی شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا، فضا در بستر مجازی مهیا شده است.

 

ملیحه اکبری مربی ‍‍‍با تلاش پیش دبستانی دستغیب در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تقویت حواس دیداری و شنیداری باعث افزایش مهارت نو آموزان در سال های بعد است‌، از این رو امسال سعی کردیم فضایی مهیج و سرگرم کننده را در بستر گروه های مجازی ایجاد کنیم تا حدی این حواس نوآموزان تقویت شود. 

 

وی افزود: خوشبختانه همدان شهری کوهستانی و سردسیری است که پاییز زیبایی را به نمایش می گذارد، نوآموزان معمولا در این فصل همراه خانواده خود در فضای باز حضور پیدا کرده و عکس ها را در گروه قرار می دهند. 

 

این مربی همدانی گفت: جشن پاییز برای نوآموزان در حالی رقم می خورد که پک های آموزشی مخصوص این فصل زیبا از قبل در اختیار آنها قرار گرفته که درآن با میوه های پاییزی،رنگ آنها آشنا می شوند.

اکبری افزود: هدف از برگزاری جشن پاییزی اشنایی با میوه ها و خواص آنهاست که خداوند در هر فصلی نعمات خاصی به ما داده تا با استفاده از آنها زندگی بهتری داشته باشیم، مثلا میوه ها در فصل های مختلف با مزاج افراد سازگارتر و از بیماریها جلوگیری می کنند. 

 

این مربی همدانی با اشاره به حدیث امام علی (ع) گفت: انار سه بار در قرآن آورده شده است و یکبار نشانه خدا و بار دیگر به خوردن آن تاکید شده و درجایی بعنوان میوه بهشتی از آن یاد شده است، همچنین امیرالمومنین می فرمایند به فرزندان خود انار دهید تا قدرت تکلم پیدا کنند. 

 

وی با تاکید بر اینکه همدان شهر فیلسوف بزرگ بوعلی سیناست افزود: بوعلی بارها به خاصیت انار اشاره کرده و تمام قسمت های آن را دارای خواص می داند و در جایی دیگر مشهور است که خوردن یک سیب در روز از بیمار شدن جلوگیری می کند. 

 

مربی پرتلاش همدانی تاکید کرد: خوشبختانه در این جشن نو آموزانی که علاقه به برخی میوه های پاییز ندارند با خواص آن آشنا و ترغیب به خوردن‌میوه می شوند. 

 

مربی پیش دبستانی مدرسه دستغیب کلاسهای مجازی را دارای معایب و مزایایی دانست و گفت: خوشبختانه در کلاسهای مجازی مشارکت خانواده ها بیشتر و به طبع آموزش نو آموزان با حساسیت بیشتری دنبال می شود، اما از طرف دیگر هم شاد و نشاطی که بین همکلاسی های خود داشتند وجود ندارد. 

 

مربی همدانی گفت: حضور نوآموزان در کلاس باعث ارتباط چشمی و عاطفی بین  آنها و مربی می شد اما در بستر مجازی این شرایط مهیا نیست و صمیمیت چندانی به وجود نمی آید.

 

برای دیدن فیلم بر لینک زیر کلیک کنید.

 

https://aparat.com/v/wyS7n

 

پایگاه خبری صبح الوند آرزوی موفقیت برای تمام کودکان سرزمینمان و مربیان توانمندی که دغدغه آموزش دارند دارد.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان