اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. آبان 1399 - 11:03   |   کد مطلب: 34209
محمود قاسمی گفت: جامعه شناسان و نیروهای امنیتی در امریکا به شدت نگرانند که اگر قرار باشد طرفداران ترامپ و بایدن دست به اسلحه بزنند، در فضایی که نژاد پرستی هم بسیار پررنگ است از طرف ترامپ، در این اوضاع اگر سرخ پوست ها و سیاه پوست ها هم دست به اسلحه ببرند دولت امریکا با کشوری روبرو خواهد شد که هر ۵۰ ایالت آن مواجه با بحران امنیتی است.

کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند ، گفت: سخن گفتن درباره وضعیت فعلی امریکا گفتنی ها زیاد است و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در ۱۳ آبان هر سال روز مبارزه با استکبار جهانی را داریم و همچنین ۱۳آبان و تسخیر لانه جاسوسی و تبعید حضرت امام بخاطر اعتراض به کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ مناسبت های چهارگانه ای هستند که محوریتش مبارزه با استکبار جهانی است.

 

وی ادامه داد: شکل گیری ایالات متحده دقیقا شبیه اسرائیل امروز بوده به همین دلیل هر رئیس جمهوری که در امریکا سر کار می آید اولین کاری که انجام می دهد ایجاد اتحاد بین رژیم صهیونیستی و دولت امریکاست.

 

این کارشناس سیاسی افزود: واقعیت مطلب این است که سرزمین اصلی امریکا سرزمین سرخ پوست های آنجا بوده و سفید پوست های نژاد پرست از انگلیس و برزیل و کشورهای اروپایی دیگر به زور اسلحه و توپ و سلاح های گرم این سرزمین را گرفتند.

 

وی تاکید کرد: به همین دلیل در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون سیاه پوستی که باقی مانده های برده داری در امریکای امروز هستند با کارهای نژاد پرستانه ترامپ مواجه اند که دقیقا کار آپارتاید را انجام می دهد.

 

التهابات اجتماعی در انتظار امریکایی ها

 

قاسمی عنوان کرد: فروش اسلحه در امریکا بیشتر شده است چرا که هم جامعه شناسان و نیروهای امنیتی احتمالی که می دهند تقابل بین طرفداران جوبایدن و ترامپ باعث ایجاد التهابات اجتماعی در این کشور می شود و همه شهروندان به خرید مایحتاج و اسلحه روی آورده اند.

 

فتنه ۸۸ ماحصل تلاش استکبار جهانی در ایران بود

 

وی تاکید کرد: از طرفی چون حمل سلاح در امریکا مجاز است خود دولت به شدت نگران است چرا که مردم مسلح هستند و از طرفی هم خود ترامپ بارها گفته اگر پیروز نشوم حتما تقلب شده یعنی مدلی که استکبار جهانی در سال ۸۸ با عوامل خودش در ایران اجرا کرد و فتنه ای را به بهانه تقلب برپا کرد همین مدل در کشور خودش در حال اجراست.

 

بحران امنیتی در ۵۰ ایالت امریکا

 

کارشناس سیاسی گفت: جامعه شناسان و نیروهای امنیتی به شدت نگران اند که اگر قرار باشد طرفداران ترامپ و جوبایدن دست به اسلحه بزنند در فضایی که نژاد پرستی هم بسیار پررنگ است از طرف ترامپ ، در این اوضاع اگر سرخ پوست ها و سیاه پوست ها هم دست به اسلحه ببرند دولت امریکا با کشوری روبرو خواهد شد که هر ۵۰ ایالت آن مواجه با بحران امنیتی است.

 

وی تاکید کرد: به همین دلیل امروز دولتمردان امریکایی علاوه بر انتخابات موضوع پسا انتخابات را به عنوان یک مساله مهم امنیتی و محوری در دستور کار قرار داده اند.

 

پسا انتخابات محوری ترین بحران در امریکا

 

قاسمی با بیان اینکه یک زمان نژاد پرستی را داریم که نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به آن دامن میزنند و در کشورهایی مثل امریکا وفرانسه در حال اجراست اما زمانی موضوع آپارتاید است که در این قانون رنگین پوستان را شهروند درجه دو می دانند و در خوش بینانه ترین حالت اگر بگوییم ترامپ نژاد پرستی نمی کند باید بدانیم آپارتایی هست چرا اولویت اصلی را به سفید پوستان می دهد و رنگین پوستان را شهروند درجه ۲ می داند.

 

رای گیری امریکایی ها چالش برانگیزترین مساله برای جامعه جهانی است

 

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده موضوع دموکراسی را مطرح کرده و می گوید با رای مردم رئیس جمهور انتخاب می شود اما باید بدانیم رای گیری امریکایی ها یکی از چالش برانگیزترین مسایلی است که برای جامعه جهانی ابهام برانگیز است، مثلا رای الکتریال که دارند در دوره گذشته که کلینتون و ترامپ رقیب بودند با اینکه کلینتون سه میلیون رای مردم را بیشتر داشت اما ترامپ رئیس جمهور شد.

 

وی تاکید کرد: امریکاییها حتی قوانین انتخابات شان هم با دموکراسی که شعارش را می دهند نمی خواند و گذشته از آن امروز امریکا جزو بدهکارترین کشورهاست که میزان بدهی اش به ۲۴ تیلیارد دلار رسیده و از جامعه شناسان امریکایی ها اعلام کردند امریکا رو به افول است و صاحب نظران این نظر را می دهند.

 

قاسمی افزود: بحران پسا انتخابات در امریکا به حدی است که برای خبرنگاران بعنوان یک نیروی نظامی تدارک می بینند چون احتمال تیراندازی وجود دارد.

 

انتهای پیام / آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان