اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آبان 1399 - 21:02   |   کد مطلب: 34193
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاخیر در مراجعه بیماران دارای علائم و مشکوک به کرونا به مراکز غربالگری و درمانی سبب افزایش خطر و مرگ و میر در آن‌ها می‌شود.

به گزارش صبح الوند، دکتر منوچهر کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین علل افزایش بیماران بستری و بدحال در بیمارستان‌های استان، مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران باید به محض  بروز هر گونه علائم تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز غربالگری 16 ساعته مراجعه کنند، تصریح کرد: بر اساس شدت علائم و تشخیص پزشک معالج برای کنترل علائم بیماران تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیماران در روزهای نخست بیماری علائم خود را نادیده گرفته و از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می‌کنند، گفت: بیشتر بیماران زمانی به بیمارستان می‌روند که در فاز حاد بیماری قرار گرفته‌اند.

کرمی با اشاره به اینکه همه بیماران نیاز به بستری در بیمارستان و حتی انجام تست کرونا ندارند، اظهار داشت: شدت تاثیر ویروس کرونا در بیماران مختلف متفاوت است بنابراین روش درمان و کنترل علائم نیز وابسته به شرایط آن‌ها است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان