اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مهر 1399 - 14:33   |   کد مطلب: 34151
با وجود اعلام جهاد کشاورزی مبنی بر عدم وجود مشکل کود؛
کشاورزان استان همدان از نبود کودهای فسفاته و ازت گلایه دارند
در حالی که وزارت جهاد کشاورزی بارها اعلام کرده که انواع کود در دسترس کشاورزان است اما کشاورزان همدانی از نبود کود فسفاته و ازت در بازار گلایه دارند.
در حالی که وزارت جهاد کشاورزی بارها اعلام کرده که انواع کود در دسترس کشاورزان است اما کشاورزان همدانی از نبود کود فسفاته و ازت در بازار گلایه دارند.  حسین احمدی، یک کشاورز همدانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: متاسفانه هر زمان به جهاد برای گرفتن کود فسفاته و ازت مراجعه کردیم موجود نبود.  وی ادامه داد: تنها کود موجود در بازار کود اوره است که برای همه باغات قابل استفاده نیست.  احمدی با بیان اینکه هدف کشاورزان تولید محصولات ارگانیک است گفت: به هر حال هر مزرعه ای به مقداری کود نیاز دارد که کمبود آن کشاورز

به گزارش صبح الوند، در حالی که وزارت جهاد کشاورزی بارها اعلام کرده که انواع کود در دسترس کشاورزان است اما کشاورزان همدانی از نبود کود فسفاته و ازت در بازار گلایه دارند.

حسین احمدی، یک کشاورز همدانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: متاسفانه هر زمان به جهاد برای گرفتن کود فسفاته و ازت مراجعه کردیم موجود نبود.

وی ادامه داد: تنها کود موجود در بازار کود اوره است که برای همه باغات قابل استفاده نیست.

احمدی با بیان اینکه هدف کشاورزان تولید محصولات ارگانیک است گفت: به هر حال هر مزرعه ای به مقداری کود نیاز دارد که کمبود آن کشاورز را دچار چالش می کند.

کشاورز همدانی افزود: تهیه کود فسفاته و ازت از بازار حدود ۷ میلیون برای یک هکتار زمین کشاورزی تمام می شود و اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

احمدی افزود: انگور در حال حاضر کیلویی ۳۰۰۰ تومان در بازار به فروش می رسد که کشاورزان سعی می کنند به میدان میوه و تره بار نبرند چرا که در آنجا به پایین ترین قیمت به فروش می رسد.

وی ادامه داد: کشاورزان با پهن کردن بساط در کنار خیابان یا از طریق تبلیغ محصولات خود در فضای مجازی سعی می کنند محصولات خود را به فروش برسانند.

به گزارش عصر همدان؛ با وجود تولید پتروشیمی‌های داخلی، در تأمین کودهای کشاورزی همچنان کشاورزان دسترسی به کود ندارند و نکته جالب اینجاست همین کودها که روی آن برچسب غیر قابل خرید و فروش در بازار آزاد زده شده است، در بازار آزاد بدون محدودیت در حجم، خرید و فروش می‌شوند که در این راستا باید برنامه ریزی مدون و بهتری برای تولیدات با کیفیت تر محصولات کشاورزی صورت گیرد.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان