اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مهر 1399 - 8:43   |   کد مطلب: 34046
همرزم شهید حاج حسین همدانی گفت: سردار شهید همدانی بازمانده قافله ای بود که سالارش حاج احمد متوسلیان بود و آرام و قرار ماندن نداشت، او بعد از چهل سال که سیمای خود را در آسیاب جهاد سفید کرد به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار شهید همدانی از فرماندهان ارشد جبهه ی میانی سر پل ذهاب، از بانیان گمنام لشکر27 محمد رسول الله و نخستین فرمانده لشکر 32انصار الحسین (ع) و فرمانده لشکر 16 قدس سپاه در دوران دفاع مقدس هشت ساله ی ملت ایران بود. 

 

شهید همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال های گذشته که نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، که در (17 مهر 1394) در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست های داعشی به شهادت رسید و مزد چهل سال زحمت خود را گرفت. 

 

حجت اله کتابی همرزم سردار شهید همدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بهترین عنوان را که می توان برای سردار همدانی نام برد حبیب حرم است چرا که اولین مدافع حرم در دفاع از حرم آل الله بود . 

 

وی با بیان اینکه از اوایل تشکیل سپاه در خدمت سردار شهید همدانی بودم گفت: صحبت راجع به چنان شخصیتی مشکل است با این حال دوست دارم آیندگان با ویژگی های این شهید مردمی آشنا شوند. 

 

رزمنده همدانی از نیروهای اولیه سپاه همدان بود که به گفته خود بنا بر فرمایش امام برای صیانت از انقلاب به سپاه پیوسته بود. 

همرزم شهید گفت: با شهید همدانی در سپاه و ساختمان اولیه که در پیشاهنگی بود آشنا شدم و در آن زمان مجموعه ای از جوانان انقلابی و افرادی که سابقه انقلابی داشتند گرد هم آمده بودند. 

وی سردار شهید همدانی را از نیروهای اولیه سپاه دانست و گفت: چهره نورانی و بشاش، همچنین منش با صفایی که داشت انسان را در اولین برخورد مجذوب او می کرد و کمتر کسی بود که در برخورد اول جذب او نشود. 

 

نبوغ رزمی شهید زبانزد بود 

 

کتابی ادامه داد: سردار شهید همدانی دوران سربازی خود را در یگان ویژه چتربازان شیراز گذرانده بود و معمولا افرادی در این یگان بودند که قدرت رزمی خاصی داشتند چرا که دوره های رزمی سخت و طاقت فرسایی داشت. 

 

رزمنده همدانی با اشاره به سلحشوری های شهید از دوران جوانی گفت: همین تمرینات باعث شد نبوغ رزمی در محورهای مقاومت و جنگ داشته باشد و همین طور بدن ورزیده ای که رزم های پیچیده آن را روز به روز مقاومت تر می کرد. 

 

وی با اشاره به قائله کردستان افزود: سردار شهید همدانی در عملیات ها معمولا مسئولیت مستقیم نظامی نداشت اما در تمام محورها فرماندهان از او مشورت و کمک می گرفتند. 

 

فعالیت شهید همدانی در کشتی منش پهلوانی او را بارزتر کرد

 

وی با بیان اینکه فعالیت شهید در شاخه نظامی بود و از اوایل مشخص بود روحیه سلحشوری دارد گفت: در دورانی که زندگی اش که در کتاب خداحافظ سالار هم به آن اشاره شده است به مرحوم تختی و منش او علاقمند می شود و حتی مدتی در رشته ورزشی کشتی فعالیت می کند و خصلت جوانمردی را در خود پرورش می دهد.

 

قدرت رزم شهید همدانی در جنگ های چریکی فوق العاده بود 

 

کتابی با اشاره به عملیات گردنه صلوات آباد و سنندج گفت: علیرغم اینکه ایشان در این عملیات مسئولیت خاصی نداشتند اما تصمیم گیری های محورهای خاص با او بود و همیشه بهترین مشاوره را در خصوص طرح های جنگی می داد. 

 

وی ادامه داد: زمانی که عملیات شروع شد و نیروها به صورت ستونی حرکت کردند، در قالب گروه های 25نفره بودیم و در خط راس های مختلف حرکت می کردیم که شهید همدانی جلوتر از همه ما به عنوان دیده بان حرکت می کرد و فرمانده زمان آن زمان شهید شاه حسینی بود . 

 

کتابی با اشاره به نقش سردار همدانی در این عملیات گفت: شهید همدانی به محض شروع تک تیراندازهای دشمن را شناسایی و شهید شاه حسینی را از حضور آن ها آگاه کرد و قدرت رزم شهید در جنگ های چریکی در این عملیات به خوبی خود را نشان داد. 

 

شهید همدانی ارتفاعات قراویز را به پدافند تبدیل کرد

 

همرزم شهید با اشاره به 8 سال دفاع مقدس گفت: زمانی که قدرت های غرب و شرق با محوریت صدام حسین به ایران حمله کردند نیروهای همدان در مرزهای ایران و سر پل ذهاب حضور داشتند و در آن زمان شهید همدانی مسئولیت خاصی نداشت اما با توجه به روحیه خودش حضور فعال داشت. 

 

حجت اله کتابی افزود: در حمله سر پل ذهاب مسئولیت محور با شهید بهمنی بود اما سردار همدانی مدام سرکشی می کردند و در جریان همه امور بودند.

 

وی عنوان کرد: در حمله عراق به ایران از غرب شهید همدانی با عده ای از نیروها در ارتفاعات قراویز مستقر شدند و آنجا را به پدافند هوایی تبدیل کردند.

همرزم شهید حاج حسین همدانی گفت: سردار شهید همدانی بازمانده قافله ای بود که سالارش حاج احمد متوسلیان بود و آرام و قرار ماندن نداشت، او بعد از چهل سال که سیمای خود را در آسیاب جهاد سفید کرد به همرزمان شهیدش پیوست و مزد سالها جهادش را گرفت. 

 

انتهای پیام/ آ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان