اخیرا با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی مدارس کشور،نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار،فرماندار همدان و تنی چند از مدیران استان و شهرستان مجتمع آموزشی فرهنگی پسرانه علمی در کوی پردیس همدان به بهره برداری رسید.
این پروژه با زیر بنای 5 هزار متر مربع در 5 طبقه توسط موسسه فرهنگی آموزشی شهید مدنی با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط طی سه سال احداث، تجهیز و برای دانش آموزان در سال جدید تحصیلی آماده بهره برداری شده است.
فضاهای آموزشی 15 کلاسه مجهز به آخرین تجهیزات آموزشی و فناوری، کارگاه، آزمایشگاه، نمازخانه،کتابخانه،سایت رایانه،محوطه ورزشی و فضای سبز از جمله قسمتهای این مجموعه آموزشی است که با ظرفیت 450 دانش آموز پیش بینی شده است.
مدارس علمی در همدان جزو مدارس غیر انتفاهی هستند که معمولا افرادی که تمکن بالایی دارند می توانند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند.
مدارسی که امکانات ویژه ای برای دانش آموزان در همه مقاطع دارند اما هر کسی نمی تواند به این مدارس راه یابد.
در خبری اخیرا از افتتاح یکی از مدارس علمی در کوی پردیس همدان خبر داده شد که توسط دستگاه های اجرایی تجهیز شده بود.
حال جای سوال است دستگاههای اجرایی چرا باید به یک مدرسه خصوصی کمک کنند؟ آیا به همه مدارس کمک می شود؟
مدارس دولتی که حتی از نداشتن یک سالن ورزشی محروم هستند به خصوص در مناطقی از شهر که دانش آموزان سرگرمی ندارند و فقط در سالن های ورزشی مدارس می توانند وقت خود را پر کنند.
منطقه چرمسازی در همدان یکی از مناطقی است که دانش آموزان آن اکثرا رزمی کار هستند و به علت نداشتن سالن ورزشی مجبور هر روز مسافت و کرایه زیادی را پرداخت کنند تا بتوانند در سالن های رزمی شهر فعالیت داشته باشند.
مدیر کل نوسازی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مدارس علمی در همدان دولتی نیستند و از طرف نوسازی مدارس هیچ کمکی به این مدارس نشده است.
محمد حسین مرادی ادامه افزود: کمک های اداره نوسازی مدارس فقط به مدارس دولتی تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه اعتبارات محدود است گفت: اعتبارهای جذب شده هم کفاف مدارس دولتی را نمی دهد و خیرین باید کمک کنند.
مرادی افزود: هر چقدر بتوانیم از خیرین دریافت کنیم همان مقدار اعتبار از تهران دریافت می کنیم و تا حدی می توان به تجهیز مدارس پرداخت.
وی تاکید کرد: کمپین مدرسه سازی در مناطق محروم با توان و پتانسیل مردمی شروع شده که این اتفاق با همراهی خیرین چشمگیرتر خواهد شد.
آنچه که به نظر می رسد از آنجایی که معمولا افراد نخبه از بین دانش آموزان مناطق محروم رشد می کنند باید توجه ویژه ای مسئولین به مناطق حاشیه شهر و مناطقی که نیاز به آموزش و مهارت دارند داشته باشند چرا که در این مناطق آسیب های اجتماعی نیز پررنگ است.
براساس اسلام و سیره ائمه اطهار علیه السلام باید همه ما انجام امور خیر و دستگیری از همنوعان را جزو برنامه های زندگی خود قرار دهیم و چراغ خیر و نیکی را نسبت به یکدیگر روشن داشته باشیم.
شایسته است همان گونه كه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه ای بارها بر اهميت مدرسه سازی و انجام اين كار خير تاكيد نموده و فرموده اند كه توجه مردم به امر مدرسه سازی نشان دهنده درک درست جامعه از اهميت تعليم فرزندان است آحاد ملت با احساس مسئولیت برای آموزش كودكانی كه دانش آينده آنان كشور را می سازد سرمايه گذاری کنند.
انتهای پیام/ آ
دیدگاه شما