اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. مرداد 1399 - 12:55   |   کد مطلب: 33655
این روزها جریان تحریف از هر فرصتی استفاده می کند که به جامعه آدرس غلط بدهد و حتی این جریان از وعده «گشایش اقتصادی» رئیس جمهور در این حوزه برای رسیدن به مطامع سیاسی خود بهره برداری می کند.

به گزارش صبح الوند،  اصلاح طلبان با فرصت طلبی کامل زمانی که حتی دولتمردان اعلام کردند که موضوع وعده گشایش اقتصادی که سران قوا هم از آن با خبر هستند و مراحل خاص خود را طی می کند، ربطی به ماجرای FATF ندارند با تاکتیک تبلیغاتی خاص سعی دارند اذهان عموم را به این مسئله توجه دهند.

در این راه برخی از رسانه های اصلاح طلب دست به کار شدند و سعی کردند موضوع FATF را پیش بکشند این درحالی بود که به خوبی با تکذیبیه های دولتمردان آگاه بودند اما کار سیاسی خود را بر کار حرفه ای مانند همیشه رحجان و برتری دادند و آنان که روزگاری تیتر زده بودند « امضای کری تضمین است» امروز سعی کردند که موضوع مرده FATF را زنده کنند.
 
به خوبی ماجرای جریان تحریفی که باعث ایجاد و تشدید تحریم هاست و رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان به آن اشاره کردند در این ماجرا دیده می شود.
 
در همین رابطه، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص گشایش اقتصادی از طریق پذیرش FATF اظهار داشت: «گشایش اقتصادی با پذیرش FATF، نمونه تحریف و آدرس غلط دادن به مردم است. موضوع پذیرش لوایح چهارگانه مرتبط با FATF به‌کلی منتفی است و به وعده رؤسای جمهور و مجلس برای گشایش اقتصادی ربطی ندارد.»
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: «اگر پذیرش FATF را به مصلحت کشور می‌دیدیم آن را تصویب می‌کردیم، اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت برای ملت ایران به دنبال ندارد. اکنون جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های اقتصادی خود را به‌گونه‌ای انجام می‌دهد که تحریم‌ها مانع آن نیستند و آمریکا هم نمی‌تواند جلوی این فعالیت‌ها را بگیرد. سال گذشته 42 میلیارد دلار صادرات محصولات غیرنفتی داشتیم و بیش از 41 میلیارد دلار کالاهای مورد نیازمان را وارد کردیم. همه این کارها به‌صورت دور زدن تحریم بوده. اگر FATF تصویب شود، امکان اینکه یک دلار جنس از کشور خارج و یا وارد کشور شود، وجود ندارد.»
 
اما جریان تحریف بدون توجه به این تکذیبیه های مداوم سعی کرده است تا بازهم نیات سیاسی خود را عملی سازد. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز این تاکتیک جنگ روانی به خوبی دیده می شود.
 
«مصطفی تاجزاده» از فعالان فتنه های سال های 87 و 88 در توئیتری قابل تامل با بیان اینکه مذاکره با آمریکا با آمدن روحانی شروع نشد و با رفتن او پایان نمی یابد در موضعی کاملا دست پایین خواستار مذاکره با آمریکا شده است.
 
این در شرایطی است که همه حتی خود رئیس جمهور آمریکا نیز اذعان می کنند که در این دوره با توجه به در پیش بودن انتخابات آمریکا هر نوع مذاکره تنها جنبه تبلیغاتی دارد. حتی آمریکا «برایان هوک» مسئول امور ایران را با فشار مجبور بر کنار رفتن کرد تا وی قربانی سیاست شکست خورده کاخ سفید شود و ترامپ در این بازی بتواند خود را از شکست ها در حوزه سیاست خارجی مبرا سازد. جالب است که خود رئیس جمهور آمریکا مطرح می کند اگر انتخابات نبود حتما ایران و چین پای میز مذاکره با آمریکا بودند و انتظار مذاکره در فضای کاذب و هیجانی انتخابات را ندارد اما عوامل جریان تحریف در کشورمان از مذاکره با کدخدا در این برهه زمانی دم می زنند و آنرا تبلیغ می کنند.
 
به نظر می رسد که یکی از مهمترین امور رسانه ای در حال حاضر نشان دادن جریان تحریف به افکارعمومی است تا با هوشیاری بیشتری در برابر عوامل تحریف برخورد کنند. 
 
انتهای پیام/
 
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان