اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مرداد 1399 - 13:45   |   کد مطلب: 33649
سی‌ودومین صحن شورای اسلامی شهر همدان به منظور بررسی و شفاف‌سازی برای تسهیل امور پروژه سرمایه‌گذاری هایپرمارکت واقع در خیابان میرزاده عشقی، پیچ زندان که با مشارکت یکی از سرمایه‌گذاران و شرکت مخابرات کشور به انجام خواهد رسید؛ برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، اعضای شورا، شهردار و مدیران شهری، معاون راه‌وشهرسازی استان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به همراه رئیس کارگروه تخصصی سازه این سازمان، سرمایه‌گذار و مشاور پروژه به‌منظور هم‌اندیشی برای رفع موانع این پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری تجاری، فرهنگی، ورزشی و اقامتی در صحن شورا شهر، گردهم آمدند.

 

* گردان: اعضای شورا مصر بر اجرای قانون هستند

 

رئیس شورای شهر همدان در این جلسه گفت: این پروژه سرمایه‌گذاری تجاری، فرهنگی و خدماتی از سال ۱۳۹۵ از طریق یکی از سرمایه‌گذاران و شرکت مخابرات پیگیری شده و تمام مراحل قانونی خود را در کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵، طی کرده است.

 

کامران گردان اظهار کرد: پروژه پیچ زندان مساحتی نزدیک به ۹۰ هزار و 198 مترمربع دارد که میزان تراکم آن 84.5 درصد خواهد بود و در 13.5 طبقه احداث خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه هزار و 152 واحد پارکینگ در این پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری تأمین خواهد شد؛ ادامه داد: مساحت تجاری این پروژه 215 هزار و 227 مترمربع و مساحت کل پارکینگ نیز 30 هزار و 669 مترمربع است.

 

گردان با بیان اینکه این طرح بزرگ مشمول تخفیف‌های عمومی شورای شهر شده است؛ گفت: بر اساس مصوبات شورا، اینگونه تخفیف‌ها در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران برای مواردی که در املاک بیش از ۵۰ هزار مترمربع سرمایه‌گذاری می‌کنند، اعمال می‌شود. البته نه تنها این پروژه، بلکه تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری از جمله پروژه عصر طلایی و که بیش از ۵۰ هزار مترمربع هستند، شامل این تخفیف می‌شوند.

 

رئیس شورای شهر همدان توضیح داد: 29 اردیبهشت‌ماه امسال تمامی مدیران ارشد و شهری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان واقع در دادگستری استان همدان گردهم آمدند و تصمیم بر این مهم بود تا ضمن رعایت ضوابط، حداکثر همکاری با این مجموعه بزرگ صورت پذیرد.

 

گردان با تأکید بر اینکه برگزاری این جلسه دلیل بر مخالف یا موافقت با پروژه سرمایه‌گذاری پیچ زندان نیست؛ معتقد است: تمامی اعضای شورای شهر همدان مصر بر اجرای قانون هستند؛ از این رو نشستی با حضور مسئولان امر برای کالبدشکافی و شفاف‌سازی مسائل و رفع موانع موجود داشتیم تا ضمن روشن شدن وضعیت، قانع شویم.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت ویژه نسبت به سرمایه‌گذار و کارآفرینان که به فکر نیاز کشور هستند؛ تأکید کرد: هیچ یک از اعضای شورا ضوابط را به روابط، ترجیح نمی‌دهند.

 

رئیس شورای شهر همدان تأکید کرد: شهرداری همدان ملزم است که پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی این طرح بزرگ را دریافت کند و سپس مجوز پروانه را ارائه دهد.

 

گردان توضیحات ارائه شده مشاور پروژه را به عنوان تعهد پذیرفت و ابراز امیدواری کرد: هر چه سریعتر پیش پروانه‌ ساختمانی این پروژه به مجوز اصلی تبدیل شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان