اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مرداد 1399 - 12:49   |   کد مطلب: 33592
معاون فرهنگی هنری سپاه ناحیه همدان عنوان کرد
ضرورت تبیین و تشریح واقعه غدیر در جامعه
معاون فرهنگی هنری سپاه ناحیه همدان گفت: عید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد برای تمام مسلمانان جهان به شمار می‌آید و باید واقعه غدیر برای تمام مسلمانان تبیین و تشریح شود.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا سرمدی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عیدغدیر خم اظهار داشت: این عید از بزرگ‌ترین اعیاد برای تمام مسلمانان جهان به شمار می‌آید و باید واقعه غدیر برای تمام مسلمانان تبیین و تشریح شود.

 وی دراین زمینه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: ایشان می‌فرماید به خدا قسم اگر مردم فضیلت عید غدیر را می‌شناختند فرشتگان روزی 10 بار با آنان مصافحه می‌کرد‌ند و بخشش‌های خدا به کسی که آن روز را شناخته قابل شمارش نیست.

معاون فرهنگی هنری سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای این ایام پیش بینی شده است، گفت: از جمله این برنامه‌ها طبخ و توزیع چندین هزار غذای گرم و 2 هزار و 500 بسته حمایتی بین آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا است.

 وی افزود: همچنین به مناسبت عید امامت و ولایت  گروه‌های سرود در محله‌های شهر به هنرنمایی می‌پردازند.

سرمدی تصریح کرد: برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع بسته‌های فرهنگی و بهداشتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر است.

وی اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله اجرای مسابقات غدیر در تمام رده‌های سنی، حفظ حدیث، مسابقاتی با محوریت خطبه غدیر و جشن‌های خانگی، نورافشانی، تولید محتوا در فضای مجازی اعم ازکلیپ و..همچنین ذبح ده‌ها راس گوسفند و تامین جهیزیه  برای خانواده‌های نیازمندان و تقدیرازحافظان سلامت از دیگر برنامه‌های  پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی هنری سپاه ناحیه همدان با تاکید بر برگزاری با شکوه دهه امامت و ولایت گفت: هر خانه یک پرچم «یاعلی (ع)» نصب و مساجد و پایگاه‌های مقاومت در این روز فضاسازی و آذین‌بندی می‌شود تا بتوانیم از این طریق واقعه غدیر را به مردم و نسل جوان بشناسانیم.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان