اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. مرداد 1399 - 12:58   |   کد مطلب: 33582
کفاشیان دونده‌ای‌ست که در روزهای آخر حیات ورزشی‌اش دوباره به پیست قدرت پا گذاشت تا بلکه بتواند در این رقابت نابرابر زودتر از بقیه به صندلی برسد اما در این رقابت جایی برای رئیس خندان و دونده کهنه کار نبود تا او حتی به خط پایان هم نرسد.

به گزارش صبح الوند،  بازگشت علی کفاشیان یک سناریوی محتمل اما غیرممکن بود که توسط افراد بالادستی و با تجدیدنظر مصلحتی کمیته اخلاق به یک امر طبیعی و ممکن تبدیل شد. همه دومینوهای بازگشت مرد خندان به پست‌های مدیریتی و حتی کرسی ریاست فدراسیون فوتبال چیده شد اما دودستگی‌ها در فدراسیون کار دست تیم کفاشیان و هواخواهان انگشت‌شمارش داد. مخالفت هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به‌شکل علنی و غیرعلنی، حتی با تنظیم شکایت‌نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا –که بعدها تکذیب! شد- نشان از عدم علاقه تیم برجای مانده از مهدی تاج به ریاست کفاشیان می‌داد. رئیس و نایب‌رئیس سابق که بین خود پست‌های مدیریتی و کرسی‌های تصمیم‌گیرنده را جابه‌جا می‌کردند، حالا بدل به دو قطب مقابل هم شده اند.

هنوز یادمان نرفته که چرا کفاشیان به تبعید اجباری و محرومیت از حضور در فوتبال محکوم شد. رئیس سابق فدراسیون فوتبال که در پرونده مفقود شدن مبلغ قرارداد حق پخش بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی متهم شناخته شده شد و از سوی کمیته اخلاق با محرومیت 5 ساله مواجه شد، با گذر تنها یک سال از زمان محکومیت به فدراسیون بازگشت و هرگز مشخص نشد مبلغ فوق را چه کسانی به جیب زده اند.
 
کفاشیان بلافاصله پس از بالاگرفتن تب اصلاح اساسنامه و احتمال ورود کمیته انتقالی فیفا به فدراسیون برای اصلاح و تعیین اساسنامه به طرزی کاملا مشکوک و عجیب وارد گود شد تا هم نص صریح قانون را نقض کند و درعین بی‌قانونی و ساختارشکنی، به شکل چراغ خاموش دوباره عهده دار مسئولیت این فوتبال ورشکسته شود و با بازگشت دوباره به فوتبال به ریش قانون بخندد.

 
محتمل بود که دوستان رئیس سابق فدراسیون فوتبال با بازگشت کفاشیان مخالف باشند و حضورش در ساختمان فدراسیون را برای حتی یک لحظه هم برنتابند. مهدی تاج اگرچه پس از افتضاح و رسوایی در قرارداد ویلموتس به یک‌باره بیماری قلبی‌اش عود کرد و تصمیم به استعفا گرفت، اما هنوز بازوهای قدرتش در مهم‌ترین نهاد اجرایی فوتبال را از دست نداده و شاید حتی خودش پدرخوانده این ماجراها باشد. بدیهی بود که حضور کفاشیان با آن وتوی رای و آن گردش نظر توسط کمیته اخلاق یک خطر جدی برای تیم حمایتی از تاج باشد، چرا که در صورت بی‌خیالی و ادامه دادن با این شرایط قطعاً علی کفاشیان بازهم به ریاست فدراسیون بازمی‌گشت و پست‌ها را برای دوستان خودش خالی می‌کرد، نه رفقای تاج. کفاشیان با علم به این‌که در فدراسیونِ تاج هیچ هواخواهی ندارد و ماندنش بیشتر از این در فوتبال برایش مخاطره‌انگیز است، در هفته‌های اخیر بارها گفته هیچ نگاهی به ریاست طمع‌انگیز فدراسیون ندارد و حتی برای هیئت‌رئیسه نیز قصد کاندیداتوری را ندارد.

 
کفاشیان آمده تا با دبیرکل فدراسیون و اندک دوستان باقی‌مانده‌اش کارها را پیش ببرد و اصلاح اساسنامه را به پایان برساند. کفاشیان که بیشتر از تاج مورد وثوق فیفا و AFC است، توسط بالادستی‌ها وارد گود شده تا این دندان همیشه لق را با «تو بمیری، من بمیرم» هایش از دهان فدراسیون بکند و رئیس جدید را نیز به فوتبال معرفی کند. بر کسی پوشیده نیست که کفاشیان بیشتر از هرکسی دوست داشت در پست‌های اصلی اجرایی فدراسیون پست بگیرد و حتی با دور زدن قانون عنوان‌دار ریاست نیز بشود، اما حرکات بازماندگان فدراسیون قبلی و آشوب در راهروهای ساختمان فدراسیون آرزوهای پیرمرد خندان فوتبال را برباد داد تا هنوز قدرت در دست اصفهانی‌ها بماند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان