اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مرداد 1399 - 12:00   |   کد مطلب: 33572
جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی مداحان و وعاظ کشور با وزیر بهداشت با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و تعدادی از خطبا و مداحان برجسته کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه با بیان اینکه همسویی و وفاق ملی تحت راهبری رهبر فرزانه انقلاب مهم‌ترین دستاورد این بحران است، گفت: ما برای این از شما عشاق‌الحسین (ع) استمداد طلبیدیم چرا که بگوییم کربلا را فراموش نکرده‌ایم و نخواهیم گذاشت عشاق‌الحسین بیمار شوند و در کنار هم به این متعهدیم. ما به دنیا باید بگوییم که شیعیان ایران چه زیبا پیام حسین (ع) را زنده کردند و در تاریخ ثبت کنیم که ما هم از عاشقان حضرت صیانت کردیم، هم الگوی خوبی به جهان ارائه دادیم و هم پیام حسین (ع) را زنده کردیم.

پناهیان: معاون وزیر می‌گوید من نگران اربعین‌ام؛ این خیلی دل‌نشین است

در ادامه حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با ارائه این پیشنهاد که مجموعه وزارت بهداشت از مجالس عزاداری دفاع کند و ما هم از رعایت دستورات بهداشتی حمایت می‌کنیم، گفت: نباید زمینه را برای دوگانگی‌ها ایجاد بکنیم و باید مانع آن بشویم. اینکه یکی از معاونان وزیر می‌گوید من نگران اربعین هستم، خیلی دل‌نشین است. هرچقدر شما دغدغه عزاداری‌ها را داشته باشید بسیار مؤثر واقع می‌شود. ما در سبک عزاداری‌ها و سینه‌زنی‌ها هم باید ورود کنیم تا فاصله‌های اجتماعی رعایت شود. ما می‌توانیم از حیاط مدرسه‌ها و محوطه دانشگاه‌ها به‌خوبی استفاده کنیم که در تهران از این نوع بسیار داریم. اگر در فضاهای باز و بیابان‌ها هم عزاداری کنیم اتفاقاً بیشتر شبیه حضرت زینب (س) و اهل‌بیت علیهم‌السلام است و چه‌بسا که جلوه‌های بیشتری هم برای عزاداری وجود دارد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان