اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مرداد 1399 - 10:53   |   کد مطلب: 33569
مدیر کل دامپزشکی استان گفت: از همه مردم می خواهیم جهت جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و بیماری های قابل انتقال از دام به انسان به هیچ وجه خودشان اقدام به ذبح دام نکنند و در عید قریان تنها در کشتارگاه های استان دام های قربانی ذبح گردد.
شهروندان دام های قربانی را در کشتارگاه های استان ذبح نمایند

به گزارش صبح الوند، محمودرضا رسولی با عرض تبریک پیشاپیش عیدسعید قربان گفت: همزمان با فرا رسیدن عیدسعید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان همدان به صورت ویژه اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی مردم می نماید.

 
وی اظهار داشت: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان همدان با انجام اقدامات و هماهنگی لازم با سایر ادارات و ارگانهای ذیربط و با تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی 10 اکیپ ثابت و 14 اکیپ سیار و با ترکیب 9 نفر دامپزشک، 29 نفر بازرس بهداشتی گوشت، 11 نفر ناظر شرعی، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی های شهروندان محترم را در کشتارگاه های استان انجام می دهد. 

رسولی گفت: با عنایت به روند گسترش بیماری کووید 19 در سطح استان و به دلیل احتمال مراجعات زیاد مردمی در جایگاه های موقت عرضه دام کشتاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی جهت جلوگیری از تجمع  و مسافرت های غیر ضروری درون شهری و برون شهری و به حداقل رساندن مخاطرات بهداشتی امسال عرضه دام در جایگاه های موقت ممنوع است. 

 

وی تاکید کرد: شهروندان باید دام خود را از میادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه و در کشتارگاه های استان قربانی نمایند در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان سعی دارد با تشکیل اکیپ های سیار در سطح شهرستان ها کشتار های شهروندان را به کشتارگاه های استان هدایت نماید.

 
رسولی در ادامه افزود: تمامی کشتارگاه های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

 
این مقام مسئول تصریح کرد: با هماهنگی لازم واحد های بسته بندی فرآورده های گوشتی استان برای عرضه گوشت دام قربانی بصورت گوشت قرمز بسته بندی شده بشقابی با لیبل ویژه عیدقریان  انجام گرفته و سفارشات گرفته شده توسط قصابی ها و مراکز مجاز عرضه فرآورده های پروتئینی از عموم مردم نیز باید در کشتارگاه های استان ذبح و سپس لاشه دام قربانی به متقاضیان با لیبل دام قربانی تحویل گردد.

 

 رسولی افزود: قبل از مصرف، لاشه دام 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری گردد.

 
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: هر ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی را دارند و تاکید می گردد متولیان و متصدیان این مراکز تمامی دام های اهدایی و تهیه شده توسط این مراکز را در کشتارگاه های استان ذبح نمایند.
  

رسولی در پایان ضمن معرفی شماره تماس مردمی 1512 جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی شهروندان از کلیه هم استانی های عزیز درخواست کرد به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و بیماری های قابل انتقال از دام به انسان در روز عیدسعید قربان دام های قربانی خود را در کشتارگاه های سراسر استان کشتار نموده و از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان بهره مند شوند.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان