اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مرداد 1399 - 9:50   |   کد مطلب: 33567

به گزارش صبح الوند، محمد قراگوزلو مسئول آموزش سپاه ناحیه همدان اظهار داشت :  بسیج برای ایجاد آمادگی رزمی نیروهای تحت امر خودش در گردان های بیت المقدس ، امام علی و امام حسین (ع) برنامه های متنوعی دارد که یکی از این برنامه ها ، برگزاری آموزش تکمیلی ۳۰ روزه بسیج می باشد، که در واقع یکی از ملزومات عضویت در گردان های امنیتی و گردان‌های مردم پایه نیز همین برنامه می باشد.
وی گفت : این دوره چند حسن بزرگ دارد از طرفی به سازمان نظام وظیفه عمومی در راستای آموزش نظامی کمک می کند و هم چنین در بالا بردن امنیت کشور نیز موثر بوده و از طرفی کمک حال بسیجیان در سربازی خواهد بود بطوریکه افرادی که با سپاه به خدمت سربازی اعزام می شوند دیگر نیازی به آموزش دو ماهه نخواهند داشت و عزیزانی که با ارتش و یا نیروی انتظامی به خدمت سربازی اعزام می شوند دو ماه کسری برای آنها تعلق میگیرد.
قراگوزلو افزود : در این دوره ای که از یک ماه قبل آغاز شده ۳۲۵ نفر از بسیجیان حوزه های مقاومت بسیج شهرستان همدان ۲۷ روز سرفصل های مختلف آموزشی را طبق سین ابلاغی قرارگاه امام حسین گذراندند و در انتها نیز سه روز در اردوگاه سیدالشهدا همدان مطالب تئوری یاد گرفته شده را به صورت عملی پیاده نمودند.
وی ادامه داد : این برنامه ها شامل رزم انفرادی ، آشنایی با اصول و فنون تیراندازی ، اجرای تیراندازی در شب،  آشنایی با تخریب و انفجارات در کنار استقرار اردوگاهی بوده است .
وی افزود در پایان این دوره ۳۰ روزه نیز عزیزان بسیجی ۱۵ شبانه روز به پادگان های آموزشی اعزام و آموزش‌های پایانی را در آنجا خواهند دید.
قراگوزلو گفت :  برای اینکه هیچ‌یک از عزیزان بسیجی، گرفتار ویروس منحوس کرونا نشوند بصورت دائم تست های بهداشتی را بر روی این ها انجام می دادیم، ضمن اینکه چهار نفر از پرستاران بسیجی نیز در این دوره حضور داشتند و به صورت مستمر پروتکل های بهداشتی را متذکر می شدند و تمامی اقدامات بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و ماسک، رعایت نکات بهداشتی در مورد غذا و غیره انجام می گرفت ، به طوری که آسایشگاه هایی که در ایام عادی ظرفیت ۲۰۰ نفر را دارند در این دوره ۵۰ نفر در آنها جای داده می شدند .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان