اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مرداد 1399 - 13:48   |   کد مطلب: 33563
رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: شهرداری همدان مکلف است تا پروژه سایت‌موزه پیاده‌راه امام خمینی(ره) را هر چه سریع‎تر تعیین‌تکلیف کند.

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در سی‌مین جلسه صحن شورای شهر با حضور شهردار و مدیران شهری، ضمن تسلیت برای درگذشت نابه‌هنگام مهدی کاشی فعال رسانه و ابراز همدردی با جامعه رسانهای استان و خانواده وی، گفت: چندی پیش شاهد گفت‌وگوی رسانه‌ای مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در حوزه گلایه‌مندی مردم برای عدم اتمام سایت‌موزه پیاده‌راه امام خمینی(ه) بودیم که علت عدم اجرای این طرح، عدم تزریق اعتبار اعلام شد که نامعقول به‌نظر می‌رسد؛ در این بین، گویا شهرداری همدان پاسخگو نبوده که این امر، زیبنده مدیریت‌شهری نیست.

گردان اظهار کرد: شهرداری همدان باید در زمینه این پروژه شهری، شفاف‌سازی کند  و تمامی مسائل به صورت روشن، مطرح شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح سایتموزه پیاده‌راه امام(ره) شهر همدان نباید زمان‌بر باشد و بودجه سال 99 شهرداری همدان هم هزار میلیارد تومان تعریف شده است، عنوان کرد: در راستای تزریق اعتبار از سوی شهرداری مشکلی وجود ندارد؛ بلکه موانع این سایت‌موزه به تعاملات بین‌دستگاهی بازمی‌گردد.

گردان بیان کرد: شهرداری همدان در زمینه این پروژه شهری که در مرکزی‌ترین نقطه شهر واقع شده است و تنها 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، قطعا با مشکل مواجه نخواهد شد.

* بررسی و تعیین‌تکلیف پروژه اسکای مال در صحن شورا

وی در ادامه با اشاره به پروژه اسکای مال، گفت: ضرورت دارد وظایفی که در کمیسیون ماده ۵ برای شهرداری به‌هنگام صدور پروانه مشخص شده، اجرایی شود.

رئیس شورای شهر همدان افزود: در حال حاضر تجهیز کارگاه این پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری انجام گرفته که دارای مجوز از سوی شورای هماهنگی ترافیک استان است.

گردان با توجه به اینکه صورتجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با محوریت دادگستری در راستای تسریع در اجرای پروژه و با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی است، ابراز امیدواری کرد: با رعایت مرّ قانون، این پروژه بزرگ به ثمر برسد و برندی برای شهر همدان در منطقه غرب کشور باشد و از سوی دیگر در حین اجرا و پس از انجام مراحل ساخت، اشتغالزایی بسیاری از شهروندان همدانی را رقم بزند.

وی از دعوت رئیس نظام مهندسی استان، سرمایه‌گذار و مشاور پروژه پیچ زندان و... در صحن آینده شورای شهر همدان به‌منظور تعیین‌تکلیف نهایی پروژه اسکای مال (مخابرات) خبر داد.

* کاوسی‌امید: پیوست‌های اجتماعی و ترافیکی پروژه پیج زندان لحاظ شود

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز در نطق پیش از دستور صحن شورا، گفت: برخی از اذهان عمومی بر این نظرند که ما مخالف سرمایه‌گذاری یا تولید هستیم؛ در حالی‌که باید با مردم شفاف صحبت کنیم.

اکبر کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه پروژه پیچ زندان(مخابرات)، تولیدی نیست، بلکه کاملاً تجاری است؛ افزود: این طرح بزرگ هایپرمارکت در ۱۰ طبقه ساخته می‌شود که نمونه مشابه آن را در شهرهای شیراز و اصفهان آن‌هم خارج از شهر و در کنار اتوبان شاهد هستیم که موجب توسعه این‌ شهرها نیز شده است.

وی پیشنهاد داد: بر اساس اظهارنظرها، تولیداتی با برندهای خارجی در این پروژه بزرگ تجاری به فروش خواهد رسید که در مجموع بازار مصرف خوبی ایجاد می‌کند، از این‌رو منطقی بود که در خارج از محدوده شهری احداث شود.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه مکان‌یابی صحیح این چنین پروژه‌های تأثیرگذاری، ضروری محسوب می‌شود؛ اظهار کرد: پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی باید در این پروژه‌ها لحاظ شود که متأسفانه این مهم در پروژه پیچ زندان، لحاظ نشده است.

وی با تأکید بر ارائه پیوست ترافیکی این پروژه، اظهار کرد: شهرداری باید در این زمینه، اقدامات لازم را انجام دهد و در صورت الگوگیری از شهرهای اصفهان و شیراز، به سمت و سوی مناسب‌تری می‌رود که امیدوارم هر آنچه خیر و صلاح شهر و مردم است، اتفاق بیفتد.

* مولوی: مدیران برای تاخیر در احداث پروژه سایت موزه میدان امام(ره) از مردم همدان عذرخواهی کنند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به پروژه سایت‌موزه پیاده‌راه امام خمینی(ره) تأکید کرد: مدیران برای تأخیر در احداث و تکمیل این پروژه شهری از مردم همدان، عذرخواهی کنند.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه در حوزه محاسبات فنی این پروژه، اشتباهاتی رخ داده است؛ گفت مدیران و متولیان کار بایستی پاسخگوی این اشتباهات و تأخیر در این پروژه و ضرر و زیانهای وارده به حقوق عامه باشند؛ ضمن اینکه اصرار ما بر این است که شورا و شهرداری در حوزه عدم اتمام پروژه سایت‌موزه پیاده‌راه امام(ره) مقصر نیستند؛ در حالی‌که تخصیص مبلغ 2 تا 3 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این موزه در مقابل بودجه هزار میلیارد تومانی شهرداری، عدد و رقم ناچیزی است.

وی ادامه داد: شورای شهر به‌منظور 3 سال تأخیر این طرح از تمامی شهروندان عزیز همدانی عذرخواهی می‌کند؛ اما معتقدم مدیران ارشد استان و مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نیز راه و شهرسازی هم بایستی از مردم عذرخواهی کرده و جوابگوی نهادهای نظارتی باشند.

مولوی در ادامه با تأکید بر حضور فعال اعضای شورای شهر در فضای مجازی، گفت: فضای مجازی به دلیل تأثیرگذاری اجتماعی، امری غیرقابل انکار است و میتوان به راحتی و بی واسطه با شهروندان عزیز در این بستر رسانه اجتماعی، گفت‌وگو کرد.

وی پیشنهاد داد: باید کانال پاسخگویی در رسانههای اجتماعی فعال شود تا کم‌کاری برخی مدیران را به حساب شورا نوشته نشود و شورای شهر جوابگو نباشد؛ زیرا اختیارات قانونی شوراو میدان عمل اجرایی آن محدود بوده وخواسته مردم و مشکلات و معظلات شهری  هم قابل توجه است.

 
 
 
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان