اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1399 - 12:43   |   کد مطلب: 33454
بازگشایی مجدد سینماها و عدم استقبال تماشاگران در روزهای اوج کرونا، خبر از توقف اکران بخت اول فروش امسال سینما یعنی «شنای پروانه» می دهد و دوباره همه نگاه ها را به سمت « اکران آنلاین» خیره کرده است.

به گزارش صبح الوند، در روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور، هیچ کس فکر نمی کرد کنترل و مهار این بیماری آنقدر زمان بر و طولانی شود، تاجاییکه تمام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد. موج دوم این ویروس، عزیزان و هموطنان بیشتری از ما را درگیر کرده و ترس و واهمه مضاعف تری ایجاد کرده است.

در پیک اول این بیماری بسیاری از هنرمندان، در فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام هر آنچه که از دستشان برمی آمد، برای آرامش و گذران سریع تر این روزها دریغ نکردند؛ یکی با ساز و آواز خود ، دیگری با استندآپ کمدی و دیگران با دعوت در خانه ماندن، مردم را تشویق به مبارزه با کرونا می کردند.

هنرمندان بسیاری در این چند ماهه پیک اول کرونا خانه نشین شدند. از گروه های متععد تئاتری تا گروه های موسیقی. بسیاری از سریال ها و فیلم های سینمایی در مراحل مختلف تولید، متوقف شدند و به نحوی به دلیل سلامتی عوامل گروه، اغلب کارها تعطیل شدند.

همه خبرها از مهار موقت این بیماری خبر می داد؛ فعالیتهای اجتماعی کم کم دوباره آغاز شد، سینماها و مراکز هنری با قبول رعایت تمام پروتکل های بهداشتی بازگشایی شد، ولی متاسفانه با بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی های این بیماری، مجددا سخت گیری ها و کنترل های بیشتری در راه است تا سلامت هموطنان ما بیش از این به خطر نیافتد.

در چند هفته گذشته با وجود بازگشایی مجدد سینماها و استقبال از فیلم های در حال اکران و فروش یکی دو میلیاردی پرفروش ترین فیلم اکران، یعنی «شنای پروانه»، رسول صدرعاملی تهیه کننده نخستین فیلم محمد کارت، با هماهنگی و موافقت شورای صنفی نمایش، خبر از توقف اکران این فیلم با نیت به خطر نیافتادن بیشتر هم وطنان می دهد.

صدرعاملی در گفت و گویی اعلام کرد که « در حال رایزنی با وزارت بهداشت بودیم تا شرایطی فراهم کنیم کادر درمانی بیمارستان های درگیر با کرونا به دعوت ما رایگان به تماشای فیلم بنشینند و حالا با شرایط پیش امده، بگونه ای شده که بهتر دیدیم توقف نمایش فیلم را به انها تقدیم کنیم و امیدوار باشیم در اکران مجدد این مدافعان سلامت اینقدر فراغت داشته باشند و سرشان خلوت شده باشد که با آرامش به دیدن فیلم بیایند.»

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان