اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. تير 1399 - 12:16   |   کد مطلب: 33433
بهداد سلیمی بعد از مدتها دوری به فدراسیون وزنه برداری بازگشت تا قهرمان المپیک در کنار این رشته مدال آور باشد.

به گزارش صبح الوند،  بهداد سلیمی یکی از نامداران وزنه برداری ایران در سال های اخیر دوباره به خانه خود بازگشت. سلیمی بعد از اتفاقات المپیک ریو در بازیهای آسیایی جاکارتا کفش ها را آویخت و در حالی که به نظر می رسید بعد از خداحافظی با دنیای قهرمانی حضور پررنگی در تشکیلات فدراسیون داشته باشد اما بواسطه برخی از مسائل ارتباط او با فدراسیون قطع شد و رفتارها و تصمیمات سلیمی و اطرافیان به این جدایی دامن زد.

این در حالی بود که سلیمی یکی از سرمایه های پولاد سرد محسوب می شود که با توجه به اعتبار، تجربه و رزومه اش می تواند به این رشته بسیار کمک کند. سرانجام پس از یک سال دوری، چراغ های رابطه دوباره روشن شد و با نظر مثبت علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری، سلیمی به فدراسیون بازگشت تا یکی از سرمایه های اصلی این رشته دوباره در کنار وزنه برداری قرار بگیرد.

سلیمی در سال ۲۰۱۸ از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و از آن تاریخ دیگر در فدراسیون وزنه برداری حضور نداشت تا اینکه رئیس فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت با اعطای یک سمت، دوباره از این قهرمان پرآوازه وزنه برداری استفاده کند.

با حکم علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، بهداد سلیمی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن به عنوان عضو شورای مشورتی فدراسیون وزنه‌برداری منصوب  شد.

سلیمی با این حکم به نوعی دوشغله شد چرا که او در کمیته ملی المپیک هم مشاور امور المپین‌ها و قهرمان‌ها محسوب می شود. در دیدار چند روز گذشته صالحی امیری از فدراسیون وزنه برداری بهداد سلیمی نیز او را همراهی می کرد و در همان دیدار تاکید کرد که به خانه خود بازگشته و حالا با اعطای حکم از سوی علی مرادی این جمله در عمل نیز عینیت یافت.

*سلیمی: به وزنه برداری عرق دارم

بهداد سلیمی درباره بازگشت دوباره اش به وزنه برداری گفت: وزنه برداری خانه من است و نسبت به آن عرق دارم و دوست دارم کمک کنم. من سال‌ها تجربه دارم و از این رو می خواهم کمک کنم. برای شروع همکاری‌ها نیز از سمت فدراسیون پیشنهاد شد در شورای مشورتی حضور داشته باشم. با مشورتی که با آقای صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک داشتم من را تشویق کرد در وزنه برداری باشم و خدمت کنم.

نکته جالب در این حکم اینجاست که خود سلیمی نمی داند شرح وظایف این کمیته چیست و دقیقا چه کاری باید انجام دهد! سلیمی در پاسخ به این پرسش که با حضور در شورای مشورتی چه برنامه ای دارد، تاکید کرد: ابتدا فدراسیون کمیته فنی داشت و بعد به شورای عالی فنی تبدیل شد و الان شورای مشورتی است. من نیز فعلا نه کارکرد این شورا را می‌دانم و نه شناختی از اعضای آن دارم. بنابراین باید یکی دو جلسه برگزار شود تا ببینم به چه شکل است. در حال حاضر هم به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسه ای برگزار نشده است.

برخی ها این حکم را نشانه ای بر مسئولیت های مهمتر و کلیدی تر نظیر سرمربیگیری بهداد در تیم ملی می دانند. به ویژه اینکه سلیمی سرمربیگری را در لیگ برتر وزنه برداری با تیم با تیم بازار بزرگ تجربه کرده اما سلیمی این گمانه زنی ها را درست نمی داند: فعلا چنین صحبت هایی مطرح نیست و اگر قرار باشد در جایگاه‌های دیگر باشم، قطعا رسانه ای می شود. در حال حاضر توافق طرفین بر این است که شروع همکاری، حضور در شورای مشورتی باشد.

*بیرانوند: شورای مشورتی راهبردهای فدراسیون را مشخص می کند

در حالیکه سلیمی از کارکرد و شرح وظایف شورای مشورتی فدراسیون وزنه برداری اظهار بی اطلاعی می کند، محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری، این شورا را مغز متفکر فدراسیون می داند.

بیرانوند با اشاره به ایده شکل‌گیری شورای مشورتی فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: این شورا برای تعیین راهبردهای اصلی فدراسیون وزنه‌برداری تشکیل و ایده اولیه آن در دستور کار قرار گرفته است. پس از پایان ویروس کرونا در ایران، جلسات آن به صورت رسمی برگزار خواهد شد تا شرایط فدراسیون، تیم‌های ملی، مسابقات، اعزام‌ها و مسائل حقوقی در آن مورد بررسی قرار گیرد.

او با اشاره به اعضای این شورا یادآور شد: شورا چند عضو ثابت از نخبگان ورزشی، داوران، کارشناسان و مربیان رشته‌وزنه‌برداری دارد اما تنها این اعضا نیستند که در شورا حضور می‌یابند بلکه بنا به موضوع جلسه، از حوزه‌های مختلف و کارشناسان نیز در شورا حضور دارند. حضور این کارشناسان به موضوع در دستور کار جلسه بستگی دارد. به طور مثال اگر مساله حقوقی در دستور کار فدراسیون باشد یک حقوقدان آشنا به مسائل وزنه‌برداری نیز به جلسه دعوت خواهد شد. تلاش ما این است که نخبگان این رشته به ویژه ورزشکاران مدال‌آور در این شورا حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان