اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. تير 1399 - 10:48   |   کد مطلب: 33418
رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: شورای شهر و شهرداری همدان بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در راستای الزامی شدن استفاده از ماسک در ادارات، بانک‌ها و مراکز عمومی، از ۱۵ تیرماه امسال هیچ‌گونه خدماتی به ارباب‌رجوع بدون ماسک ارائه نخواهند داد.

به گزارش صبح الوند،  کامران گردان در بیست‌وچهارمین جلسه صحن شورا با تأکید بر اینکه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات شورا و شهرداری باید به حداقل برسد، گفت: بر اساس اعلام بهداشت جهانی بهترین راه مقابله با شیوع ویروس کرونا، رعایت طرح فاصله‌ اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌هاست که در این بین، استفاده از ماسک، ۸۷ درصد انتقال ویروس را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه ضمن تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: شهرداری‌ها در گذشته جزو نهادهایی بودند که بیشترین نارضایتی مردمی را داشتند؛ اما امروز این نارضایتی‌ها با همت مجموعه مدیریت‌شهری کاهش یافته و انتظار می‌رود در راستای هر چه بهتر شدن ارائه خدمات، گام‌های مؤثری برداشته شود.

رئیس شورای شهر همدان افزود: شهرداری‌ها دارای فعالیت گسترده‌ای هستند که در سال‌های اخیر علاوه بر فعالیت خدماتی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز انجام می‌دهند؛ بر این اساس، شهرداری‌ها به نهاد خدماتی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند و این اقدامات، قابل قدردانی است.

نایب رئیس شورای شهر همدان هم در این جلسه بر رعایت طرح فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در خطوط حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوس‌های شهری تأکید کرد و گفت: در این زمینه با توجه به شرایط تردد خودروها باید نسبت به تأمین ماسک برای استفاده شهروندان در بخش حمل‌ونقل عمومی اقدام عاجلانه صورت گیرد.

حمید بادامی‌نجات همچنین بر تعیین‌تکلیف جانمایی دکل مخابراتی یکی از اپراتورهای مخابرات در اعتمادیه، تاکید کرد و افزود: مکان‌یابی و تسیع در روند اجرای این امر ضرورت دارد، زیرا نصب این دکل دارای مجوز از سوی شهرداری است؛ هرچند بر اساس دستورالعمل‌های موجود، صادر نشده است.

 

* مولوی: ایجاد آرامستان دیگری در شهر به‌منظور لزوم خدمات‌رسانی مطلوب‎تر به شهروندان همدانی

 

رئیس مرکز مطالعات وپژوهش‎های شورای شهر همدان با اشاره به عکس‌العمل رئیس اداره اوقاف شهرستان مبنی بر اعلام موضع شورای شهر در حوزه مدیریت آرامستان، گفت: رئیس اوقاف شهرستان، نظر شورای اسلامی شهر همدان مبنی بر واگذاری مدیریت آرامستان به شهرداری همدان را نمی‌پذیرد و این مهم را دخالت در امور آرامستان برمی‌شمرد؛ در حالیکه مدیریت و اداره آرامستان‎ها در تمامی مراکز استانها در اختیار مدیریت‌شهری است.

ابراهیم مولوی با تأکید بر اینکه به دلیل گستردگی کهن‌شهر همدان و لزوم خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان همدانی، آرامستان دیگری در شهر ایجاد شود؛ اظهار کرد: شورای شهر بایستی شهرداری همدان را مکلف کندتا با تغییر شرایط ۲۰ تا ۳۰ هکتار از اراضی متعلق به خود، نسبت به ایجاد آرامستان دیگر در شهر، اقدام کند تا مقررات مدیریت‌شهری در این حوزه اعمال و بخشی از دغدغه شهروندان برطرف شود.

 

* مدرسه جنت تعیین‌تکلیف شود

 

وی در ادامه گفت: باغ و عمارت جنت با 17 هزار مترمربع مساحت که در دهه ۶۰ و ۷۰ خورشیدی مدتی به عنوان مدرسه ابتدایی فعال بوده؛ باید هر چه سریع‎تر تعیین‌تکلیف شود.

مولوی معتقد است: استانداری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و همچنین اداره کل مسکن و شهرسازی در کنار شهرداری باید به‌منظور تسریع در روند امور، تفاهم‌نامه‌ای با مالکان این عمارت تاریخی، منعقد کنند و با اهدای زمین معوض به مالکان و جلب رضایت آنان در راستای تملک این بنای ماندگار و ثروت تاریخی_ فرهنگی به‌عنوان یک اقدام ماندگار به‌منظور تأسیس موزه مردم‌شناسی اقدام و در اختیار شهروندان همدانی قرار دهند.

* کاوسی‌امید: شهرداری، اراضی الحاقی به شهر را خریداری کند

 

رئیس کمیسیون برنامه، ‌بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز با توجه به اینکه گویا قرار است طرح جامع تا پایان امسال به نتیجه برسد و اراضی مختلفی به محدوده شهر الحاق خواهد شد؛ پیشنهاد داد: انتظار می‌رود شهرداری با اعمال مباحث فنی و کارشناسی شده، نسبت به خریداری اراضی مورد نظر به‌منظور حذف دلالان در این حوزه، اقدام کند که این مهم می‌تواند به عنوان آورده طرح جامع برای شهرداری همدان محسوب شود.

 

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان