اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. تير 1399 - 9:40   |   کد مطلب: 33373
ناصر قره باغی با بیان اینکه در جلسه ای که با استاندار، رئیس سازمان صنعت و معدن و فرماندار داشتیم نظر بر این شد که با حداکثر بهداشت تالارها فعالیت داشته باشند. گفت: تمام تالارها با ظرفیت ۵۰ درصد و رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند مراسمات خود را برگزار کنند.

به گزارش صبح الوند، در روزهای اخیر خبر ضرب و شتم خبرنگار همدانی که سه ماه قبل، از برگزاری مراسم در یکی از هتل های همدان خبر داده بود در رسانه ها و فضای مجازی سرو صدای زیادی به پا کرد اما در کمال تعجب جشن ها همچنان در تالارها و باغ رستوران های گوشه و کنار شهر بدون هیچ نظارتی برگزار می شود و برای مردم سوال ایجاد شده که آیا این تالار ها با مجوز فعالیت می کنند یا بدون مجوز؟

نمایش استوری های پیج های اینستاگرام جوانان همدانی در شهرستان های همدان از برگزاری مراسم عروسی و عکس های یادگاری از عروس و داماد در اجتماع های فشرده حکایت از بی قانونی در بازگشایی تالارها و سالن ها بدون رعایت پروتکل هاب بهداشتی دارد.

سالن ها و تالارهایی که یک ماه قبل از عید تعطیل بوده اند و مشتری چندانی نداشتند حالا بعد از گذشت چهار ماه و کسادی بازار در میزبانی از مهمانان از یکدیگر سبقت می گیرند.

از یک سو این جشن ها را می توان جش های علیه سلامت جامعه دانست و از طرفی آنچه باعث بازگشایی تالار ها شده خرج و مخارج پرسنلی است که چهار ماه حقوقی دریافت نکرده اند.

تالارها هیچ گونه دستور العمل قانونی برای بازگشایی ندارند

رئیس اتحادیه تالار پذیرایی همدان درباره آخرین وضعیت تالارهای پذیرایی گفت: در حال حاضر تالارها هیچ گونه دستور العمل قانونی برای بازگشایی ندارند ولی ۵۰ درصد می توانند طبق نظارت بهداشت و پروتکل هایی که انجام می دهند باز باشند.

ناصر قره باغی ادامه داد: بازگشایی تالارها با ظرفیت ۵۰ درصد ظرفیت کتبا اعلام شده است که در همدان حدود ۳۰ تالار وجود دارد و همگی می توانند از این قانون استفاده کنند .

وی افزود: حتی اگر تالارها فعالیت نداشته باشند مردم در کوچه و خیابان ها چادر می بندند و مراسم خود را برگزار می کنند و کار به روال عادی تقریبا در تمام اصناف اجرا می شود و فقط تالارها در این بین متضرر شده اند.

رئیس اتحادیه تالار پذیرایی عنوان کرد: در جلسه ای که با استاندار و صنعت و معدن و فرماندار داشتیم نظر بر این شد که با حداکثر بهداشت تالارها فعالیت داشته باشند و مواد و سایل مورد نیاز را مهیا کنند تا ضدعفونی با تمام قوانین رعایت شود.

قره باغی تاکید کرد: اگر مسئول بیماری فقط تالارها هستند اعلام کنند تا کی بسته باشیم چرا که حدود ۴ ماه است تعطیل هستیم و اتفاقی هم نیفتاده پس باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم.

تعطیل کردن صنف ها با این شرایط معیشتی بسیار دشوار است

وی گفت: باید بتوانیم کاسبی خود را داشته باشیم و با کرونا زندگی کنیم چرا که تعطیل کردن صنف ها با این شرایط سخت زندگی و معیشتی بسیار دشوار است و همه جوانب باید در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه تلار پذیرایی گفت: در حال حاضر منتظر نامه کتبی ستاد ملی کرونا به صنعت و معدن هستیم تا در نهایت به اصناف ابلاغ شود.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان