اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. خرداد 1399 - 12:38   |   کد مطلب: 33227
علی رحیمی فر با بیان اینکه کسی که ملک و مال دارد قیمت مسکن را تعیین می کند، گفت: هیاهویی که برخی راه می اندازند و می گویند شهرداری با عوارض قیمت مسکن را بالا می برد منشا منطقی ندارد و برای مسکن چارچوب قیمت گذاری نداریم.

به گزارش صبح الوند، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به افزایش روز افزون قیمت مسکن و انتقادات استاندار از عملکرد شهردار در این حوزه، گفت: ظاهرا انتقادات استاندار پس از انتشار در خبرگزاری ها تکذیب شده است اما اگر ایشان این صحبت را هم گفته باشند در خصوص حوزه خاصی بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغ عوارض نسبت به قیمت مسکن بسیار پایین و عوارض بین یک تا یک و نیم درصد است، افزود: ما این حرف را با دلیل و منطق بیان می کنیم، البته درحال حاضر مسکن ثبات قیمت ندارد که بگوییم شهرداری مقصر است.

رحیمی فر با تاکید براینکه شهرداری به قیمت روز عوارض دریافت نمی کند، تصریح کرد: هیاهویی که برخی راه می اندازند و می گویند شهرداری با عوارض، قیمت مسکن را بالا می برد منشا منطقی ندارد و بی انصافی است.

برای مسکن چارچوب قیمت گذاری نداریم

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: زمانی شهرداری برای عوارض ۲۵ درصد تخفیف در نظر گرفته بود و شاهد بودیم که قیمت ساختمان پایین که نیامد هیچ بیشتر هم شد.

وی با اشاره به اینکه برای مسکن چارچوب قیمت گذاری نداریم، گفت: قیمت خانه مثل قیمت سیب زمینی و پیاز نیست، اگر دو ساختمان کنار یکدیگر و شبیه به هم ساخته شوند هزینه هایشان یکسان نمی شود چون پارامترهای مختلف دارد.

رحیمی فر کسانی که در کار مسکن اند و پول دارند را تنظیم کنندگان بازار مسکن دانست و افزود: کسی که ملک و مال زیادی دارد قیمت مسکن و زمین را تعیین می کند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه نباید قیمت غیر واقعی را به داستان طرح تفصیلی ربط دهیم، خاطرنشان کرد: توسعه همدان در باغات هنرستان و پردیس بوده که باعث از بین رفتن باغ ها شده در حالی توسعه باید به سمت شمال غرب می رفت.

شهرک سازی های جدید در تعادل قیمت موثر خواهد بود

وی با اشاره به ساخت و سازها و ایجاد شهرک مدنی در سال های ۶۵، اظهار کرد: این ساخت و ساز ها و انتخاب موقعیت مکانی فکر خوبی بوده چرا که در آن مناطق باغ و فضای سبز نبوده و امکان توسعه وجود داشته است.

رحیمی فر با بیان اینکه شهرک سازی های جدید مثل شهرک شهید بهشتی، شهرک الوند و فرهنگیان قطعا در متعادل کردن قیمت ها موثر خواهد بود، گفت: در هر صورت قطعا دیگر به شرایط قبل باز نخواهیم گشت و قیمت ها تغییر نمی کند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: در شورا به صراحت گفتیم بگذارید شهر توسعه منطقی داشته باشد اما متاسفانه شاهدیم جلوی توسعه شهر را گرفتند و ساخت و ساز های غیر مجاز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با شورای شهر دربرخی جاها کنش دارند، افزود: اخیرا تعدادی از اعضای شورا سوالاتی از شهردار داشتند و چند ماهی طول می کشد تا پاسخ ها داده شود و همین التهاب ایجاد می کند.

شورای شهر اقدام به محدود کردن شهردار کرده تا پروژه های نیمه تمام را تمام کند

رحیمی فر با بیان اینکه معتقد است اگر می خواهیم کارنامه کسی را بررسی کنیم نباید یک بعدی نگاه کنیم و میانگین را در نظر بگیریم، تصریح کرد: با توجه به محدودیت ها و مشکلاتی که هست و شهرهای مجاور را مقایسه می کنیم متوجه عملکرد خوب شهرداری همدان هستیم.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان اظهار کرد: ممکن است استاندار انتقاداتی در حوزه خاص شهرداری داشته باشد اما در کل عملکرد شهرداری خوب است و در شهر هم رضایتمندی از عملکرد شهرداری وجود دارد.

وی با تاکید براینکه شورای شهر اقدام به محدود کردن شهردار کرده تا پروژه های نیمه تمام را تمام کند، گفت: این محدودیت منطقی و معقول است چرا که اگر پروژه شهری به اتمام نرسد مردم و شهر بهم می ریزند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان