اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. خرداد 1399 - 11:14   |   کد مطلب: 33213
کامران گردان با اشاره به انتقادات استاندار از مدیریت شهری گفت: انتقادات و نقدها بیشتر به شهرداری بوده اما اگر استاندار طرح و نظری در خصوص پروژه های نیمه کاره داشته باشند استقبال می کنیم و در حوزه گرانی مسکن شورای شهر در حال تغییر طرح تفصیلی و کاهش زمان صدور پروانه ساخت است.

به گزارش صبح الوند، کامران گردان، رئیس شورای شهر همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن پروانه ساخت است اما تاثیر چندانی ندارد، البته شورای شهر و شهرداری از سال های پیش کار را مکانیزه کرده و سعی شده زمان را به حداقل برسانند تا کمتر سرمایه راکد بماند.

وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه کارهای عمرانی انجام شده و مراجعات حضوری شهروندان به شهرداری به حداقل رسیده و اکثر کارها با سیستم انجام می شود.

گردان با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت مسکن افزود: افزایش قیمت مسکن کشوری است و عوامل زیادی در آن دخیل هستند

طرح تفصیلی جدید کمربند ساخت و ساز را افزایش می دهد

رئیس شورای شهر همدان دومین مشکل را محدود بودن شهر همدان برای ساخت و ساز دانست و عنوان کرد: طرح تفصیلی قبلی نواقصی داشت که سعی شده در طرح جدید این نواقص برطرف شود و کمربندی ساخت و ساز افزایش پیدا کند تا مساحت بیشتری از شهر را برای ساخت و ساز در اختیار داشته باشیم.

وی یکی دیگر از مشکلات را نداشتن سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: شورای شهر طرح های تشویقی بسیاری برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری در شهر اجرا کرده تا بتواند زیر ساخت های اقتصادی را افزایش دهد و در طرح های گردشگری و هتل ها بسته های سرمایه گذاری ارائه شده و در مناطقی که ساخت و ساز کمتر صورت می گیرد مجوز ساخت دو و نیم طبقه را رایگان کردیم.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به انتقادات استاندار بیان کرد: انتقادات و نقدها بیشتر به شهرداری بوده اما اگر استاندار طرح و نظری در خصوص پروژه های نیمه کاره داشته باشند استقبال می کنیم.

وی درباره احتمالا منحل شدن شورا توسط استاندار گفت: استاندار مقام ارشد استان هستند و اختیار عمل دارند و می توانند در قسمت هایی که کوتاهی شده برخورد کنند.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان