اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. خرداد 1399 - 9:42   |   کد مطلب: 33212
درحالی که ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در روستای میهمله علیا شهرستان بهار افزایش یافته است، مسئولان جهاد کشاورزی استان از برخورد با این نوع ساخت و سازها خبر می‌دهند.

به گزارش صبح الوند،  روستای میهمله علیا روستایی از توابع بخش صالح آباد شهرستان بهار در استان همدان است که در سال‌های اخیر بیشتر اهالی این روستا به ویژه جوانان به علت نبود شغل مناسب به شهر مهاجرت کرده‌اند و معدود خانواده‌هایی که در روستا باقی ماندند به کار کشاورزی مشغول هستند.

ساخت و ساز آفت باغات روستا

انگور عمده محصول تولیدی این روستا است و بیشتر زمین های کشاورزی روستا تاکستان است
اما آنچه امروز باعث تخریب و کم شدن فضای باغی و کشت در این روستا شده، ساخت و سازهای غیر مجازی است که اکثر باغ‌ها را فرا گرفته؛ چرا که برخی از باغداران اقدام به ساخته خانه‌های 50 متری در باغ خود کرده‌اند
هر چند اختصاص فضای کوچکی در هر باغ با کاربری انباری نیاز است، اما احداث ساختمان‌های 50 متری توجیه اقتصادی در این روستا ندارد و برخی اهالی روستا به این اتفاق معترضند.

با ساخت‌وسازهای غیرمجاز برخورد می‌شود

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان اظهار داشت: از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای میهمله اطلاع داریم و اقدامات قضایی در این مورد صورت گرفته است.
هوشنگ کرمی عنوان کرد: تمام کشاورزان باید برای احداث یک اتاق یک در یک هم حتما جواز بگیرند و در صورت مشاهده ساخت و سازهای بدون مجوز جریمه و بنای احداث شده تخریب می‌شود .
وی افزود: افرادی که از سال 74 در باغ خود ساختمان داشته‌اند و این فضا نیاز به تعمیر داشته باشد می‌توانند مجوزخود را تمدید و بازسازی کنند اما برای بنای ساختمان جدید حتما باید مجوز صادر شود.

محلی برای تجمع معتادان

کرمی با اشاره به اینکه هر باغی نیاز به خانه باغ ندارد گفت: افرادی که مدام در باغات رفت و آمد می‌کنند و وسایل کشاورزی را روزانه حمل و نقل می‌کنند می‌توانند از یک بنای کوچک استفاده بهینه بکنند؛ در غیر این‌صورت ایجاد یک ساختمان در زمین کشاورزی که حتی سالی یکبار هم مورد استفاده قرار نمی گیرد بی‌تردید به محل تجمع افراد خلافکار و معتاد تبدیل می‌شود .
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان افزود: باید سعی کنیم بر وسعت زمین‌های زیر کشت بیافزاییم تا شاهد رشد یکپارچه و یکدست در اراضی دیم و آبی باشیم .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان