اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. خرداد 1399 - 8:48   |   کد مطلب: 33200
وزیر کشور گفت: با هماهنگی که با شورای نگهبان به عمل آوردیم مرحله دوم انتخابات در شهریور برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح الوند، 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شامگاه شنبه (۱۰ خرداد) با حضور در برنامه نگاه یک، اظهار داشت: موضوع کرونا دقیقا در روز ۳۰ بهمن مشخص شد که دو روز پس از آن انتخابات را داشتیم. ما همان روز جلسه تشکیل دادیم و از دوستان وزارت بهداشت خواستیم که هر تدبیری دارند را ما اجرایی کنیم.

وی افزود: پیش از انتخابات موضوعات مختلفی در کشور داشتیم؛ اما در دوم اسفند انتخابات را انجام دادیم و الحمدالله توانستیم انتخابات را برگزار کنیم؛ تقریبا هیچ مشکل امنیتی در انتخابات نداشتیم. ۵۰۰ هزار نفر بعنوان مجری انتخابات آموزش داده بودیم، ۴۶ هزار ناظر آموزش دیده بودند و بیش از یک میلیون نفر هم امنیت انتخابات را بر عهده داشتند.

وزیر کشور ادامه داد: با هماهنگی که با شورای نگهبان به عمل آوردیم مرحله دوم انتخابات در شهریور برگزار خواهد شد.

رحمانی فضلی با اشاره به تغییرات متعدد در قانون انتخابات کشور، گفت: قانون انتخابات هر دوره در مجلس یک اصلاحیه خورده است، اما نگاه وزارت کشور به یک لایحه جامع انتخاباتی است چراکه الان ما چهار قانون انتخاباتی داریم.

وی افزود: در انتخابات گذشته ۱۱۲۳ هیات انتخاباتی با تعداد ۱۷۹۵۲ نفر عضو هیات اجرایی داشتیم. ما لایحه جامع انتخاباتی را دو فوریتی به مجلس دادیم اما دو فوریتی آن تصویب نشد و پشت لوایح و طرح ها ماند. ما بر همان لایحه که به مجلس فرستادیم مصر هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما در اجرای انتخابات با ضعف‌های زیادی روبرو هستیم، تاکید کرد: از نظر بنده باید در انتخابات احزاب با هویت بیشتری حضور یابند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان