اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. آبان 1392 - 5:02   |   کد مطلب: 3285
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: استخدام فرزندان شاهد طبق قانون در سطح وزارتخانه ها، ادارت كل، استانداري ها و فرمانداري ها بستری برای ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه است.

به گزارش صبح الوند، امیر خجسته از مکاتبه با رئیس جمهور در خصوص وضعیت اشتغال فرزندان معظم شهدا و ایثارگران خبر داد.

وی با بیان اینکه همه داشته‌های امروز ایران اسلامی به برکت خون شهداست، عنوان کرد:‌ اگر به خاطر ایثار و ازخودگذشتگی شهدا نبود هیچکدام از مسئولان در چنین جایگاهی حضور نداشتند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی واگذاری مدیریت آینده کشور به جوانان خصوصاً فرزندان شهدا و ایثارگران و توسعه این فرهنگ در جامعه را ضروری دانست.

این مسئول عنوان کرد:‌ استخدام فرزندان شاهد طبق قانون در سطح وزارتخانه‌ها، ادارات کل، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بستری برای ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه است.

خجسته با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که «باید پست‌های کلیدی نظام به خانواده‌های شهدا و ایثارگران سپرده شود»، افزود: پیرو مذاکرات صورت گرفته با رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و وزیر کشور در خصوص استفاده از وجود فرزندان شهدا در سمت‌های اجرایی، مدیریتی و سیاسی که دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند مقرر شد هیئت دولت و استانداران استفاده از این نیروها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی گفت: همچنین مقرر شده در سطح وزارتخانه‌ها، ادارات کل، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها از فرزندان معظم شهدا و ایثارگران به کار گرفته شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به توانمندسازی و بالفعل‌سازی ظرفیت‌های بالقوه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تصریح کرد: شهدا و ایثارگران کشور از نخبگان جامعه اسلامی ایران هستند و خانواده‌های معظم آنان نیز در تمام صحنه‌های انقلاب با درک درست و ایفای نقش ارزنده همیشه نخبگی خود را به منصه ظهور رساندند.

این مسئول تصریح کرد: برخی از امتیازاتی که برای ایثارگران و خانواده شهدا در قانون پیش‌بینی شده در اجرای آن پیچ و خم‌های بسیاری سد راه شده که عزیزان ایثارگر با مشکلاتی فراوانی مواجه می‌شوند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان