اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. فروردين 1399 - 23:21   |   کد مطلب: 32830
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه با حضور یک تیم ۶-۵ نفره موفق به تولید دستگاه تصویربرداری حرارتی شده‌ایم، گفت: عمده قطعات ساخت این دستگاه داخلی است و به هر میزان که کشور نیاز داشته باشد، می توانیم تولید داشته باشیم.
تولید دستگاه تصویربرداری حرارتی در یک شرکت دانش‌بنیان/ می توانیم خط تولید عادی شرکت را هدایت کنیم

به گزارش صبح الوند، محسن کارگر مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگویی،درباره تولید دوربین حرارتی توسط جوانان فعال و پویا در این شرکت گفت: با حضور یک تیم ۶-۵ نفره موفق به تولید دستگاه تصویربرداری حرارتی شدیم.

وی افزود: نخستین دوربین در زمان شروع بیماری کرونا ساخته شد به طوری که این دستگاه حرارت بدن را اندازه گیری می کند و افرادی را که دچار تب باشند را در زمان عبور شناسایی و از بقیه افراد جدا می کند.

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان در ادامه افزود: این حرارت سنج در مکان های پرتردد و شلوغ همچون فرودگاه ها، ایستگاه های مترو و سامانه های مسافربری مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل ازدحام جمعیت نمی توان دمای بدن افراد را به صورت تک به تک اندازه گرفت و در واقع یک اندازه گیری سریع حرارت بدن است.

کارگر یادآور شد: نخستین نمونه از این دستگاه طی مدت ۱۰-۷  روز با شروع ویروس کرونا ساخته شد و توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت شد و در یکی از گرمخانه های شهرداری نصب و راه اندازی شد به طوری که ظرفیت ساخت این دوربین حرارتی را برای نیاز کشور داریم.

* هر چه نیاز کشور باشد تولید می‌کنیم

وی با بیان اینکه محدودیتی در تولید دوربین حرارتی وجود ندارد، گفت: عمده قطعات ساخت این دستگاه داخلی است و به هر میزان که کشور نیاز داشته باشد می توانیم تولید داشته باشیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر نیازها و ظرفیت های کشور برای استفاده از این دستگاه دسته بندی نشده و نیازها مشخص نیست ولی شرکت ما توان ساخت ۲۰۰-۱۰۰ عدد دوربین حرارتی را در ماه دارد و با توجه به ظرفیت‌های بالایی که داریم قادر به تولید بیشتری در این زمینه هستیم و با توجه به اولویت های کشور می توانیم خط تولید عادی شرکت را هدایت کنیم برای تولید دوربین حرارتی.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان