اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. فروردين 1399 - 0:42   |   کد مطلب: 32804
وزیر خارجه کشورمان گفت: ایالات متحده چندین دانشمند ایرانی را بدون هیچ اتهامی و یا با اتهامات ساختگی تحریمی به گروگان گرفته و آنها را آزاد نمی‌کند.
ظریف خطاب به مقامات آمریکا: هموطنان ما را آزاد کنید

به گزارش صبح الوند،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز با اشاره به مصاحبه یک دانشمند ایرانی زندانی با روزنامه گاردین در توئیتی خطاب به مقامات آمریکایی نوشت: «ایالات متحده، چندین دانشمند ایرانی را بدون هیچ اتهامی و یا با اتهامات ساختگی تحریمی، به گروگان گرفته و آنها را آزاد نمی‌کند؛ حتی در شرایطی که دادگاههای خودش این اتهامات پوچ را رد کرده‌اند. ایالات متحده حتی از دادن مرخصی درمانی به افراد بیگناهی که در دوره شیوع کرونا در زندان‌هایی دهشتناک زندانی شده‌اند، خودداری می‌کند. هموطنان ما را آزاد کنید.»

سیروس عسگری دانشمند ایرانی که علی‌رغم تبرئه شدن از نقض تحریم‌های ایران در دادگاه آمریکا، هنوز در بازداشتگاه به سر می‌برد، به روزنامه گاردین گفته که مأموران آمریکایی از ارائه ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده به زندانی‌ها امتناع می‌کنند.

وی‌ضمن اشاره به وضعیت آلوده و پر ازدحام بازداشتگاه‌های «پلیس مهاجرت و گمرک ایالات متحده»، عنوان کرده که مأموران این سازمان تقریبا هیچ اقدامی برای مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹» در این مکان‌ها انجام نمی‌دهند و بیماران مبتلا را به حال خودشان رها می‌کنند تا بمیرند.

گفتنی است آمریکا در حالی از دادن مرخصی به زندانیان ایرانی آن هم در شرایط شیوع کرونا امتناع می کند که ایران اخیرا به «مایکل وایت» تبعه آمریکایی زندانی در ایران مرخصی داد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان