اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. فروردين 1399 - 13:42   |   کد مطلب: 32784
رهبر معظم انقلاب با اهتمام ویژه ای که در امر تولید و نامگذاری سالها به این موضوع دارند در امر ایجاد یک فرهنگ اقتصادی تولید محور حرکت بزرگی را از چند سال قبل آغاز کردند.

به گزارش صبح الوند، در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب برای ایجاد فرهنگ اقتصادی تولید محور نام‌های سالهای مختلف را به همین حوزه اختصاص دادند. ایشان تولید را محور اساسی قدرتمند کردن اقتصاد کشورمان توصیف می کنند و از همین روست که بر روی آن تاکید فراوان دارند. حداقل در 10 سال گذشته با نگاهی به نام های سال‌هایی که طی شد می توان به وضوح دید که موضوع تولید برای رهبر معظم انقلاب به چه میزان اهمیت دارد. 

در عرصه فرهنگی اقتصادی این نامگذاری ها باعث شده که کشورمان در حوزه تولید داخلی به طور فزاینده ای رشد یابد. موضوع تولید برای بسیاری امروز دغدغه و اولیت نخستین شده است اما در خصوص «جهش اقتصادی» که امسال رهبر معظم انقلاب نام سال را مزین به این موضوع کرده اند، لوازم و ملزوماتی نیاز است.

در ادامه به برخی از این لوازم اشاره می کنیم. 

1- مردم محور بودن اقتصاد: پایه اصلی اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب چندین سال است به آن اشاره می کنند مردم هستند. نیروی انسانی مهمترین رکن اقتصاد هر کشوری است. در این عرصه بایستی در رشد و پرورش نیروی انسانی ماهر و مسئولیت پذیر کوشا بود. در این زمینه نیروی انسانی بایستی قبل از ورود به حوزه کار آموزش لازم را بر اساس متد پیشرفته صنعت و بازار پشت سر گذارد. نیروی کار حرفه ای و پویا خود به شکوفایی اقتصاد کمکی مبرم و اساسی میکند. جهش تولید نیز در ابتدا نیازمند نیروی کار حرفه ای و کارکشته است. در این زمینه بایستی از فرهنگ غلط متوسل شدن به کار حکومتی و دولتی نیز جلوگیری شود و سرمایه گذاری خصوصی را نیز برای اعطای مسئولیت اقتصاد کشور به مردم تقویت کرد. رهبر معظم انقلاب در این راستا می فرمایند: « اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح میشود، مردم بنیاد است؛ یعنی بر محور دولت نیست و اقتصاد دولتی نیست، اقتصاد مردمی است؛ با اراده ی مردم، سرمایه ی مردم و حضور مردم تحقّق پیدا می کند.»

2- ایده محور کردن اقتصاد: اگر نگاهی به نظام سرمایه داری غرب بیندازیم متوجه میشویم که اقتصاد

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان