اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. اسفند 1398 - 9:06   |   کد مطلب: 32613
عضو کمیته کشوری کنترل کرونا ویروس، گفت: بهترین راه پیشگیری از کرونا، خودداری از دست دادن با یکدیگر و شستشوی مکرر دست ها است.

به گزارش صبح الوند، مسعود مردانی اظهار داشت: از حدود یک الی دو هفته قبل انتظار ورود کرونا را به کشور داشتیم اما از چهارشنبه گذشته یک مورد مثبت در شهرستان قم تأیید شد.

وی افزود: در حال حاضر موارد ابتلاء رو به افزایش است و به نظر می‌رسد روزانه نیز شیوع بالاتری داشته باشیم. این ویروس از نظر ژنتیکی جدید است و بسیاری از مردم تجربه برخورد با آن را ندارند، در نتیجه در صورتی که در معرض آن قرار گیرند، احتمال قریب به یقین به آن مبتلا خواهند شد.

مردانی درباره راه‌های انتقال این ویروس اظهار داشت: مهم‌ترین راه انتقال کرونا از طریق دست آلوده و یا انتقال ذرات عطسه، سرفه و آبریزش بینی افراد به دیگران است. قطرات تنفسی در فرد بیمار راه عمده انتقال کرونا به دیگر هموطنان خواهد بود.

عضو کمیته کشوری کنترل کرونا، با اشاره به راه‌های پیشگیری از این بیماری، گفت: مردم تا حد ممکن از دست دادن با یکدیگر خودداری کنند و شستشوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنند. رعایت نزاکت در هنگام عطسه و سرفه بسیار ضروری است.

مردانی تصریح کرد: در وسایل حمل و نقل عمومی در صورتی که قصد عطسه یا سرفه داریم حتماً از دستمال کاغذی استفاده کنیم یا در چین آرنج خود عطسه کنیم. متأسفانه برخی افراد در هنگام عطسه یا سرفه دست خود را مقابل دهان می‌گیرند و دست آنها آلوده به ذرات تنفسی و آلوده می‌شود، سپس دست خود را به سطوح مترو و اتوبوس زده و منجر به شیوع ویروس می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی در معرض این ویروس هستند، اظهار داشت: همه افراد در معرض ابتلاء به کرونا هستند اما تاکنون مرگ و میر برای کودکان زیر ۱۰ سال گزارش نشده است. افراد بالای ۸۰ سال و بیماران مبتلا به سرطان، بیماری‌های ریوی، قلبی و عروقی، ایدز و افرادی که در حال شیمی درمانی باشند، بیشتر مستعد آسیب و مرگ بر اثر این بیماری هستند.

منبع: مهر

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان