اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. بهمن 1398 - 12:07   |   کد مطلب: 32483
مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: آنچه امروز به عنوان برگ برنده در نبردهای روز دنیا نقش ایفا می‌کند جنگ روایت‌ها است و هر کس و هر طرفی بتواند در جنگ روایت‌ها به پیروزی برسد به عنوان فاتح شناخته می‌شود.

حسین ربیعی امروز در گردهمایی نخبگان بسیجی استان همدان با بیان اینکه در تمام رخدادهای یک ماه اخیر مهمترین عامل تعیین کننده پیروز میدان نبرد، روایت‌ها به شمار می آید، اظهار کرد: در رویداد شهادت قاسم سلیمانی، جور برخی از کم کاری های رسانه های داخلی را رسانه های محور مقاومت در ارائه نخستین روایت و تحلیل  کشیدند.

وی با اشاره به ملزومات داشتن توان عملیاتی در جنگ روایت‌ها، گفت: جنگ روایت‌ها بر اساس تحلیل سیاسی است و عالی ترین رفتار برای  تحلیل سیاسی داشتن بصیرت و آگاهی است چرا که آگاهی، بصیرت جامعه را رشد می دهد.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه تحلیل سیاسی یک سری مقدمات دارد، تصریح کرد: مقدمه اول داشتن جهان بینی توحیدی است، درک شرایط و پیچیدگی های زمانه نیز مقدمه دیگر است.

وی داشتن اطلاع و آگاهی از اتفاقات و رویدادهای تاریخی را مقدمه دیگر بهره مندی از تحلیل درست سیاسی از دیدگاه رهبری برشمرد و افزود : تعمیق معرفت دینی از دیگر ویژگی هایی است که در ارتقا تحلیل سیاسی به کار می رود.

ربیعی مطالعه زندگی پیامبر (ص) و مطالعه تاریخ غرب را در نگاه رهبر انقلاب از مقدمات تحلیل سیاسی دانست و بیان کرد: رهبری، رها کردن نتیجه به خاطر تکلیف را رد می‌کنند یعنی باید به تکلیف عمل کنیم اما به دست آوردن نتیجه جزیی از این تکلیف است.

وی با بیان اینکه لحظه شناسی نکته بسیار مهم در برهه تاریخی و تصمیم های سیاسی است، ادامه داد: تعریف شاخص، اهمیت بسیار ویژه ای دارد و بر اساس شاخص‌ها و‌ معیارها می‌توان افراد را قضاوت کرد.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان شنیدن همه سخن‌ها و نکته ها بدون در نظر گرفتن جهت گیری سیاسی را یک نکته کلیدی برای داشتن تحلیل و اشراف عنوان کرد و یادآور شد: خواندن مطالب اندیشکده های آمریکایی یا تاریخ تمدن غرب بنا به سفارش رهبری به تحلیل های سیاسی دقیق‌تر کمک می‌کند.

وی با انتقاد از برخی سخنان در خصوص مذاکره با آمریکا پس از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جنبه های عمیق رسانه و ادراکی این موضع گیری، خاطرنشان کرد: بخشی از گستاخی آمریکا در ماجرای شهادت شهید سلیمانی ماحصل برجام است، وقتی در عهدشکنی و نقص پیمان صورت گرفته در برجام سکوت شد و عقب نشینی کردیم موجب گستاخ تر شدن آمریکا و در نهایت اقدام به ترور سپهبد سلیمانی شد./عصر همدان 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان