اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. دى 1398 - 9:00   |   کد مطلب: 32350
استاندار در جمع اعضای شورای استان:
وظايف اعضای شوراها؛ صيانت از شأن شوراست
استاندار همدان با تأکيد بر اينکه از وظايف اعضای شورای شهرها و روستاها حفظ و صيانت از شأن شوراست؛ گفت: شورای اسلامی شهرها و روستاها حلقه واسط مردم و مسئولان هستند، از این‌رو بايد به عنوان يک پل ارتباطی عمل کنند و تمام تمرکز آنها بر خدمت‌گذاری به مردم و تسهيل امور باشد.

به گزارش صبح الوند، سيد سعيد شاهرخی در نشست با اعضای شورای اسلامی استان با تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهرها و روستاها، عينيت‌بخش مردم‌سالاری دينی در جمهوری اسلامی ايران است؛ اظهار کرد: مردم در جمهوری اسلامی ايران به‌منظور اداره حکومت و همچنين در تمام سطوح مختلف تصمیم‌گیری و اجرا، نقش به‌سزایی دارند؛ زیرا مردمی بودن يکی از پایه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی است.

شاهرخی با بيان اينکه همیشه مردم با حضور در انتخابات، به نخبگان مورد وثوق خود، اجازه خواهند داد تا در جريان تصمیم‌گيری و تصمیم‌سازی در نظام حضور یابند، افزود: تعداد شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور مصداق عینی از مردم‌سالاری دينی در نظام جمهوری اسلامی ايران است.

وی معتقد است: جايگاه شورای شهر و روستا، بسيار ارزشمند و مقدس است، از این‌رو ايجاب می‌کند اين امر در جامعه فرهنگ‌سازی شود تا به پشتوانه آن، اقدامات مؤثرتری صورت گيرد.

استاندار همدان همچنین گفت: با توجه به اينکه اعضای شورای اسلامی به عنوان نمايندگان مردم دارای شأنیت خاص خود هستند، بايد در انجام امور و نظارت بر آن، جديت تمام داشته باشند.

شاهرخی اضافه کرد: شورای شهر و روستا بايد به گونه‌ای وظايف خود را انجام دهند که مردم از آن‌ها به عنوان يک چتر حمايتی و خدمتگذاران مردمی، ياد کنند.

وی اظهار کرد: بی‌شک هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ عرفی، فرصت خدمت‌گذاری، نعمتی است که خداوند به انسان‌ها و در اينجا اعضای شورای اسلامی شهر اعطا کرده است؛ چه بسا اعضای شورای شهر، بايد قدردان اين نعمت و فرصت بوده و با تلاش و جديت در راستای خدمت به مردم، عمل کنند.

استاندار تأکيد کرد: اعضای شورا می‌توانند با در جريان قرار گرفتن مسائل روستایی، شهری و استاني، طی ارتباطات گسترده‌ای که با مردم دارند، آن‌ها را در جريان امور قرار داده و مردم را از اقدامات انجام شده توسط نهادهای مختلف، مطلع کنند.

شاهرخی خطاب به فرمانداران بیان کرد: هر فصل يک جلسه با شورای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان در رابطه با مسائل مختلف، برگزار شود.

* بادامی‌نجات: تأکید بر توجه ویژه به حوزه شوراها

نماینده مردم استان همدان در شورای عالی استان‌ها و نایب رئیس شورای شهر همدان هم گفت: با توجه به اینکه ۱۲۴ هزار نفر عضو شورای شهر و روستا در کشور فعال هستند؛ تعداد شوراهای شهر و روستا در همدان هم بی‌شمارند که با شهروندان ارتباط مستقیم دارند و به عنوان یک ظرفیت مناسب برای دستگاه‌های حاکمیتی، محسوب می‌شود.

حمید بادامی‌نجات اظهار کرد: قانون اساسی، ۷ اصل برای شوراها پیش‌بینی کرده است که این مهم نشان می‌دهد، شوراها در نظام جمهوری اسلامی، جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند‌؛ اما بنا به دلیلی که بخشی از آن به عملکرد شوراها برمی‌گردد و بخش دیگر آنها متوجه عملکرد حاکمیت و دولت‌ها بوده، موجب شده است تا جایگاه شوراها روزبه‌روز تنزل پیدا کند.

به گفته وی؛ با توجه به ایراداتی که در قوانین شوراها وجود داشت، این مهم در شورای عالی استان‌ها پیگیری و نتیجه آن به مجلس ارسال شد.

بادامی‌نجات گفت: تقریباً جایگاه شوراها به دلیل بی‌توجهی‌ها، ضعیف شده است؛ به‌ويژه در این بین شوراهای شهرستان‌ها، نیمه‌تعطیل و بعضاً تعطیل هستند که باید به حوزه شوراها، توجه ویژه شود.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان