اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. دى 1398 - 12:02   |   کد مطلب: 32333
تهرانی که چند روز پیش شاهد حضور چندین میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی بود،این بار ساکت نشست تا شاهد فحاشی عده ای قلیل در خیابان و حتی پاره کردن عکس سردار باشد!

به گزارش صبح الوند، اخبار تلخ این روزها آن قدر پشت سرهم آمده است که باعث شده تا اخبارخوب را به کلی فراموش کنیم.خبر شهادت سردار سلیمانی بسیار تلخ بود اما نحوه ی برخورد مردم با موضوع در شهرهای مختلف و وحدتی که حول تشییع سردار ایجاد شده بود، تلخی شهادت سردار سلیمانی را برای ما کم کرد.

پاسخ قاطع به خودکامگی آمریکایی هم،مطالبه ای بود که همه ی مردم انتظارداشتند و خوشبختانه با ضربات موشکی سپاه، جامه ی عمل پوشید و مردم را حقیقتا خرسند کرد.

وقتی خبر سقوط هواپیما آن هم به دلیل اشتباه انسانی و توسط پدافند خودمان را شنیدیم،خنده هایمان خشکید و دوباره داغدار شدیم.سه روزتکذیب توسط مقامات مختلف و انتشار تکذیبیه در رسانه ها، باعث شد تا همگی به دنبال احیای آبروی حرفه ای خودمان باشیم و دیگر به دنبال سرنخ های موضوع نرویم.

بعد از اعلام حمله ی موشکی به پایگاه آمریکایی در عراق،موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح شد.مقامات آمریکایی و اروپایی ها خیلی زود محل مراجعه شدند. ترامپ اعلام کرد به سقوط هواپیما"مشکوک" است و ترودو نخست وزیر کانادا گفت: "احتمالاً" کار ایران بوده است و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم صراحتا گفت: "یقیناً" کار ایران بوده است.

اما مساله به اینجا ختم نشد.شب گذشته عده ای به بهانه ی سوگواری جانباختگان سقوط هواپیما،در مقابل دانشگاه شریف تهران جمع شدند و شعارهای ساختارشکنانه دادند.

تهرانی که چند روز پیش شاهد حضور چندین میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی بود،این بار ساکت نشست تا شاهد فحاشی عده ای قلیل در خیابان و حتی پاره کردن عکس سردار باشد!

موضوع اما وقتی مشکوک تر می شود که در بحبوحه ی شعارهای ساختارشکنانه درتهران،سفیر انگلیس در تهران هم در بین شعاردهندگان و درحال تصویربرداری دستگیر می شود.

ظاهرا مجموعه ای از عوامل برای "تولید بحران" در کشور ما دست به دست هم میدهند و سرنخ های مبهم موضوعات را خیلی زود گم می کنند.

اینکه برخی خارجی ها مانند ترامپ و جانسون سریع و با قاطعیت خبر از سقوط هواپیمای اوکراینی توسط موشک های پدافندی میدادند،می تواند چند علت داشته باشد:

1.رادارهای آنها بسیارقوی و موفق عمل کرده و تمام اتفاقات فضا را رصد و تحلیل می کند.

آخرین امتحان رادارهای آمریکایی و انگلیسی در عراق و پایگاه عین الاسد بود که نشان از ضعف آنها در شناسایی تهدیدات داشت پس بنابراین نمی توان گفت آمریکایی ها و اروپایی ها به کمک رادارهای قدرتمند خود به این نتیجه رسیده بودند.

2. آمریکایی ها و غربی ها در این کار دست داشته اند و عوامل نفوذی آنها فعال شده و خبر را درز داده اند.

بعد از سقوط هواپیما و زمانی که موضوع خطای انسانی اعلام نشده بود،فیلم های بسیاری در فضای مجازی منتشر می شد و همه ی ما در آن فیلم ها، به دنبال این بودیم که ثابت کنیم موتور هواپیما در آسمان آتش گرفته و اصابت موشک درکارنبوده است.اما هیچکدام توجه نکریم چرا برخی ها در آن زمان در حال فیلم برداری از سیاهی آسمان بودند و بصورت اتفاقی هواپیما را در آسمان به تصویر کشیده اند؟اگرچه می توان گفت که برخی ها واقعا اتفاقی در حال فیلم برداری بودند اما توضیحاتی که بعضا در فیلم ها شنیده می شد،نشان از انتظار آنها برای یک اتفاق داشت.سردار حاجی زاده هم درتوضیحات دیروز خود گفت که سیستم ارتباطی اپراتورموشک، زمانی که قصد اعلام به مقامات بالاتر داشته،لحظاتی دچاراختلال شده است.

درهرحال سقوط هواپیمای مسافربری چه با خطای انسانی پدافند هوایی و چه با دست داشتن آمریکایی ها مثل جنگ الکترونیک و ... برای ما درناک است و جزوی ازجنگ ما با آمریکا، اما مساله وقتی دردناک تر می شود که عده ای در خیابان ،همین موضوع را علم می کنند و شعار ساختارشکنانه می دهند و در نهایت هم اعلام می کنند این اعتراض،دنباله ی اعتراضات آبان ماه است!این اعتراضات با هر تعدادی که درجلوی دانشگاه شریف تهران انجام شد،باعث شادی دشمن بود.ترامپ خیلی زود توییت فارسی زد و اعلام کرد این اعتراضات شجاعانه را دنبال میکند! و حال که جهان شاهد اعتراضات مردم ایران است،نباید اینترنت قطع شود!

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان