اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. دى 1398 - 9:18   |   کد مطلب: 32299
پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در خانه ابدی‌اش آرام گرفت.
حاج‌قاسم در خانه ابدی‌اش آرام گرفت

به گزارش صبح الوند، آیین خاکسپاری پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردار حسین پورجعفری پس از آیین تشییع در کرمان به علت ازدحام جمعیت ظهر امروز به تعویق افتاد و با مساعد شدن شرایط این آیین آغاز شده است.

طبق اعلام ستاد تشییع و تدفین سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با توجه به جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از شرکت کنندگان در آئین تشییع سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان و به منظور جلوگیری از تکرار این حادثه بر اثر ازدحام جمعیت، تدفین این سردار گرانقدر به تعویق افتاده بود لحظاتی پیش پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری در خانه ابدی‌شان در گلزار شهدای کرمان آرام گرفت.

آیین تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و همرزمش حسین پورجعفری صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزرا، هیاتی از قوه قضاییه و فرماندهان نظامی در کرمان انجام شد.

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

سردار سلیمانی ابتدای جنگ تحمیلی با شماری از نیروهای کرمان، تیپ زرهی را تشکیل داد و سپس به لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد. او از آغاز تشکیل این لشکر تا انتصاب به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان