اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. دى 1398 - 9:04   |   کد مطلب: 32251
حوزه شهیدان حاج بابایی از اوایل انقلاب در شهر مریانج افتتاح شد و این حوزه قریب به 164 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

اکبر حیدری فرمانده حوزه شهیدان حاج بابایی واقع در شهر مریانج در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه  قریب به 8 ماه است که مسئولیت حوزه شهیدان حاج بابایی را بر عهده گرفتم افزود: فعالیت های این حوزه در قالب برنامه های ابلاغی و طرح های اعتلای بسیج است اعم از تشکیل صندوق های قرض الحسنه در محله و مسجد که یکی از اولویت های اصلی حوزه است و به جد در مساجد از طریق هیات امنا،ائمه جماعت و فرمانده حوزه پیگیری می شود. 

وی با اشاره به فعالیت گشت های رضویون در محله گفت: امنیت محله ازطریق گشت های رضویون رصد می شود  و تا بحال خدمات خوبی انجام شده است.

 
فرمانده حوزه شهیدان حاج بابایی ادامه داد: این حوزه به دلیل وجود مردم ولایت مدار که در شهر مریانج بوده از ابتدای انقلاب فعال بوده و قریب به 164 شهید تقدیم انقلاب کرده است و 45 نفر آزاده و بیش از 200 نفر رزمنده در جبهه های حق علیه باطل در این حوزه حضور داشته اند.

حیدری با اشاره به حضور 10 فرمانده از اوایل انقلاب تاکنون در این حوزه افزود: سه فرمانده این حوزه تاکنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

وی جشن غدیر را یکی از شاخص ترین برنامه فرهنگی دانست و گفت: جشن غدیریکی از برنامه هایی است که با مشارکت مردمی در روستای مهدی آباد مریانج برپا می شود و امروزه شکل و شمایل استانی به خودش گرفته و قریب به 1500 مدعو دارد و هدف حوزه شهیدان حاج بابایی از برنامه های فرهنگی  ترویج نشاط اجتماعی منطبق با ارزش‌های اسلامی در سطح شهر است.

حیدری یکی از مهمترین برنامه ها در سطح حوزه ها را کیف سازی حلقه های صالحین بیان کرد و گفت: کیفی سازی حلقه های صالحین از طریق افزایش انگیزه برای اعضا امکان پذیر است که با چند معیار برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی امکان پذیر است و خوشبختانه شهر مریانج بخاطر ساختار ورزشی و مجموعه های ورزشی بزرگی که دارد در برگزاری تورنومنت های ورزشی پیشتاز است. 

وی اردوهای جهادی را یکی از ارکان مهم بسیج برشمرد و گفت: در سیل اخیر روستاها و شهر مریانج مشارکت بی نظیری در خدمت و کمک به همنوعان خد در سطح کشور داشتند. 

این فرمانده حوزه با تاکید بر آموزش فضای مجازی برای تمام سنین و رده ها گفت: آموزش فضای مجازی نیاز امروز جامعه است و باید بسیجیان در این حوزه آموزش ببینند. 

انتهای پیام/ آ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان