اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1398 - 12:51   |   کد مطلب: 32160
پژوهشگر برتر کشور در همدان گفت: حمایت دولت در بخش تسهیلات برای پژوهشگران خوب است ولی در بازار خرید بسیار ضعیف عمل می کند.

به گزارش صبح الوند، وحید آرزومند پژوهشگر برتر کشوری در حوزه ربات حرکتی و هوشمند در گفت و گو با خبرنگار ما؛  با بیان اینکه حمایت دولت برای پژوهشگران در بخش مالی خوب است چرا که تسهیلات خوبی وجود داردگفت: متاسفانه دولت در بخش بازار خرید طرح های های نو بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی، با اشاره بر اینکه طرح پژوهشی وی در حوزه صداوسیما است افزود: این ربات می تواند در هر ارتفاع نصب شود و از بالا تا سرعت ۴۰ کیلو متر بر ساعت از زاویه های مختلف از یک سوژه درحال حرکت تصور منحصر به فردی را ضبط کند و برای ورزشگاه ها، مسابقات ورزشی، سالن های ورزشی، سالن های همایش وتالار ها، راهپیمایی ها قابل استفاده می باشد.

آرزومند ادامه داد: مسافت حرکتی این ربات تا ۲۰۰ متر میباشد و شعاع کنترلی آن تا ۲ کیلو متر و قادر به حمل دوربین های پیشرفته تا وزن ۱۰ کیلو گرم است.

پژوهشگر برترکشوری با اشاره به اینکه این تکنولوژی در رقابت با کشورهای مطرح دنیا است تصریح کرد: در کل دنیا تنها چهار کشور مطرح دنیا از جمله امریکا،آلمان ، اتریش و کره مجهز به این تکنولوژی می باشند که جدیدا کشور ما توسط شرکت فناور ربات پارس اطلس به عنوان پنجمین کشور مجهز به این تکنولوژی معرفی شده است.

وی، با تاکید بر اینکه این طرح دارای تاییده فنی از سازمان صدا سیما است افزود: طرح از نظر کیفیت فنی قابل رقابت با نمونه های خارجی است و از نظر قیمت یک سوم نمونه های خارجی می باشد وعلاوه بر این، نمونه داخلی که در ایران طراحی کردیم قابلیت هوش مصنوعی دارد.

آرزومند خاطر نشان کرد: از این دستگاه کلا یک نمونه در کشور ما وجود دارد که به قیمت خیلی بالایی خریداری شده است و از نظر کیفیت فیلم برداری از نمونه داخلی پایین تر است.

پژوهشگر برتر ایرانی درپایان با بیان اینکه طراحی این تکنولوژی دو سال به طول انجامید گفت: در تمام این مدت دوست و همکار عزیزم رضا محققی من را در این مهم یاری کردند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان