اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آذر 1398 - 15:05   |   کد مطلب: 32082
رییس سازمان انتقال خون همدان:
کمبود ذخایرخونی در همدان وجود ندارد
رییس سازمان انتقال خون استان همدان با توجه به اطلاعیه کشور مبنی بر کمبود ذخایر خون گفت: در استان همدان هیچ گونه کمبود ذخایر خونی نداریم و در همه گروه های خونی غنی هستیم.
کمبود ذخایرخونی در همدان وجود ندارد

به گزارش صبح الوند، افشین محمدی در گفت وگو با خبرنگار عصر همدان گفت: دراستان همدان ذخایر خون به حدی کافی موجود می باشد و این مهم را مدیون مردم خوب همدان می باشیم که شهر خود را جز استان های برتر از لحاظ اهدا خود کرده اند.

رئیس سازمان انتقال خون همدان با توجه به عدم ذخیره فرآورده های خونی مثل پلاکت گفت: پلاکت خون را نمی توان ذخیره کرد و بنابراین این محصول خونی باید به صورت روزانه خون گیری شود که خوشبختانه استان همدان در این مورد از فرآورده خونی هم مشکلی ندارد.

محمدی خاطر نشان کرد: پلاسمای خونی در استان همدان به اندازه نیاز بیماران ذخیره شده است و گاهی این ذخیره به قدری مطلوب است که به استان هایی مثل تهران منتقل می کنیم.

رئیس سازمان انتقال خون همدان با توجه به این که خون دریافت شده باید کمتر از ۵روز ذخیره شود گفت: در استان همدان این اصل رعایت میشود و ذخایری که بالای ۵روز باشد و قابل انتقال وذخیره باشد در صورت نیازبه استان های دیگر منتقل می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پلاکت خونی قابل ذخیره و شرایط آب و هوایی قابل پیش بینی نیست از مردم همدان می خواهیم که مثل همیشه با اهدا به موقع خون ما را در شرایط سخت یاری کنند.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان