اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آبان 1398 - 12:53   |   کد مطلب: 31993
در سال‌های اخیر اخبار مختلفی درباره عملکرد شهرداری و شوراها بیان‌شده و اختلافاتی که در بین شهرداری و شورا وجود دارد از اخبار اصلی دراین‌باره است اما در این میان هستند شوراهایی که با تعامل شهردار و شورا توانسته‌اند هم کارنامه قابل قبولی داشته باشند و هم باعث پیشرفت هر چه بیشتر شهرشان شوند.

به گزارش صبح الوند، شورای شهر یکی از مسائل مطرح‌شده در قانون اساسی بود که اجرای و سازوکار اجرایی در سال ۱۳۷۶ تدوین شد و در سال ۱۳۷۷ انتخابات نخستین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انجام شد.

شورای شهر به‌نوعی مجلس محلی است که وظیفه اصلی این مجلس انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری‌هاست.
شورای اسلامی شهر سامن یکی از شوراهای موفقی است که توانسته‌اند با انتخاب شهردار در پیشرفت هرچه بیشتر شهر کمک کنند.

رئیس شورای شهر سامن: به شهردار نمره ۲۰ می دهم/تعامل شهردار و شورا ۱۰۰ درصد است

محمود بداغی رئیس شورای شهر سامن در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دوره پنجم شورای سامن ابتدای آقای بشری را به‌عنوان شهردار انتخاب کرد نزدیک به ۳۰ ماه وی در سمت شهرداری حضور داشت و با حضور وی در بخشداری مرکزی انتخاب شهردار جدید در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از بشری مدتی با سرپرست اداره شد و سپس عظیم باویسی به‌عنوان شهردار سامن انتخاب شد.

رئیس شورای شهر سامن گفت: از روزی که آقای باویسی به‌عنوان شهردار انتخاب شد و خواسته و بیشترین تأکید شورا بر انجام کارهای زیر بنایی بود و بیان شد کارهایی انجام شود که اثرات آن به‌خوبی دیده شود، ازجمله آسفالت بلوار که پروژه سنگینی بود و شهردار حدود ۶ هزار تن آسفالت در طی یک ماه در چهار لاین ۹۰۰ متری را انجام داد.

وی گفت: در هفته دولت سه پروژه در سامن کلنگ زنی شد و اعتبارات آنان تخصیص داده‌شده است و منتظر انتخاب پیمانکار آنان هستیم.

بداغی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل بوستان ورودی سامن در سه هزار متر زمین که شامل سوغات سرا و بوستان کوچک است پروژه بسیار سنگین است و در مرحله اول ۵۰۰ میلیون اعتبار به آن تخصیص داده‌شده است.

وی افزود: پروژه دیگر بحث رفع آب‌های سطحی در محله داله شهرک قائم است و با توجه به مشکلی که در این دو مکان وجود داشت علی‌الخصوص برای دفع در سیلاب‌ها ۵۰۰ میلیون اعتبار از ردیف اعتبار حوادث غیرمترقبه به آن تخصیص داده شد و این پروژه هم است همه مراحل را طی کرده و در پی جذب پیمانکار هستیم.

رئیس شورای شهر سامن پروژه تپه مصلی است را دیگر پروژه کلنگ زنی شده در هفته دولت عنوان کرد و گفت: یک پروژه نیز شهرداری به دنبال آن است و نصب پل هوایی است و شهردار ۲۰۰ میلیون اعتبار برای آن گرفته است.

وی گفت: تعامل شهردار و شورای شهر سامن ۱۰۰ درصد بوده است و اگر بخواهیم نمره به شهردار بدهم ۲۰ می‌دهم.

عضو شورای شهر سامن: تعامل شورای شهر و شهرداری را ۱۰۰ درصد است
لقمان خدابخشی یکی از اعضای شورای شهر سامن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری سامن باهم تعامل خوبی داشته‌اند و یکی از پروژه‌ای اصلی انجام‌شده در این ماهه‌ای اخیر بحث آسفالت بلوار درون سامن بوده است.

وی با اشاره به مشکلات شهر سامن بیان کرد: بحث درمانگاه سامن یکی از مشکلات مهم این شهر است که مردم به‌شدت ناراحت هستند و ساختمان ساخته‌شده است اما امکانات ندارد.

خدابخشی وضعیت شهر زیرزمینی را یکی دیگر از مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: این بخش نیز که مشکلات خاص خود را داشته و مسائلی وجود دارد که بارها اعلام‌شده و در رسانه‌ها منتشرشده است.

وی تعامل شورای شهر و شهرداری را ۱۰۰ درصد دانست و بیان کرد: و تا این مرحله شهرداری سامن خوب کارکرده و این دوره شورا شهرداران خوبی انتخاب‌شده‌اند و چه در زمان آقای بشری و چه آقای باویسی همکاری شورا و شهرداری بسیار عالی بوده است.

عضو شورای شهر سامن افزود: در زمان آقای بشری کارهای فرهنگی بسیار خوبی در شهر انجام‌شده و آقای باویسی هم در کارهای عمرانی اقدامات مؤثری داشته است.

وی با اختلافات شورا و شهرداری‌ها در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه صحبت‌هایی درباره این اختلافات شهرداران و شوراها مختلف صحبت‌هایی مطرح‌شده که شنیده می‌شود جلسات شورا هم تشکیل نمی‌شود شورای شهر و شهرداری سامن ارتباط خوبی باهم داشته و حداقل هفته‌ای یک‌بار جلسات برگزارشده و به مشکلات رسیدگی می‌شوند.

خدابخشی تأکید کرد: کارکنان شهرداری و باویسی عملکردی قابل قبولی داشته و مردم نیز رضایت نسبی داشته‌اند و اگر بخواهیم به آقای باویسی نمره بدهم از ۲۰ به وی نمره ۱۸ می‌دهم.

پیشرفت و آبادانی شهر و رضایت مردم ثمره تعامل هر چه بیشتر در بین شورا و شهرداری است و با توجه به جایگاهی که قانون برای این دو بخش در قانون دیده‌شده است این دو دستگاه می‌توانند به مردم در شهرها کمک ویژه‌ای داشته باشند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان